«مهرداد دلنوازی»: حمايت از جشنواره‌های مناسبتی به غنای موسيقی مذهبی منجرمی‌شود
کد خبر: 1528656
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۹:۰۱
موسيقی مناسبتی و تأثير آن بر جامعه / 3

«مهرداد دلنوازی»: حمايت از جشنواره‌های مناسبتی به غنای موسيقی مذهبی منجرمی‌شود

گروه هنر: حمايت از جشنواره‌های موسيقی مناسبتی و مذهبی باعث می‌شود كه در شرايط رقابت سالم فرصتی برای بروز استعدادها و غنای فرهنگ موسيقيايی مذهبی فراهم شود.

به‌گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، «مهرداد دلنوازی» آهنگساز و نوازنده تار در حاشيه مراسم اختتاميه جشنواره موسيقی «ترنم رحمت» در گفت‌وگو با خبرنگار اين خبرگزاری گفت: به‌دليل نام‌گذاری اين سال به نام پيامبر بسياری از هنرمندان، عاشقانه و طی حركتی خودجوش به توليد آثار موسيقايی مرتبط با موضوع شخصيت پيامبراعظم(ص) پرداختند.
وی افزود: يكی از ويژگی‌های اين جشنواره‌ها ايجاد عرصه رقابت سالم برای هنرمندان است كه در واقع آنها را به انجام هرچه بهتر كارهای كيفی سوق می‌دهد.
برنده جايزه آهنگساز برتر در بخش موسيقی سنتی، برای بهبود كيفيت جشنواره عنوان‌كرد: با پشتيبانی از اين دست جشنواره‌ها و كمك به آهنگسازان جهت ارائه خلاقيت‌‌های فردی به غنای فرهنگ موسيقايی كشورمان كمك می‌كنيم كه به‌خودی‌خود از موسيقی مناسبتی و مذهبی نيز حمايت می‌شود.
وی در پاسخ به اين پرسش كه آيا كمبود وقت به كيفيت آثار ارسالی صدمه‌ای نمی‌زند؟ گفت: اين جشنواره يك جشنواره خاص بود و نام پيامبراعظم(ص) از آغاز سال برعموم مردم از جمله هنرمندان آشكار بود. بنابراين هنرمندان از آغاز سال و بدون اطلاع از وجود چنين جشنواره‌ای آثاری را ساختند و كمتر درگير مسائل حاشيه‌ای معمول در جشنواره‌ها شدند.
مدير توليد مركز موسيقی و سرود صداوسيما اظهارداشت: اين جشنواره نشانه‌ای بود برای هنرمندان كه وقتی موضوعی اين چنين آشكار در جامعه اعلام می‌شود، با تلاش معنوی و بدون در نظر گرفتن جشنواره و حواشی آن، آثار خود را بادقت و حوصله توليد كنند و در زمان مناسب ارائه دهند. همچنين آگاهی از فرهنگ دينی، پشتوانه‌ای محكم برای توليد موسيقی ايرانی و مذهبی است.
وی درباره نواقص جشنواره توضيح‌داد: هميشه در همه جشنواره‌ها كاستی‌هايی وجوددارد كه در همه دنيا نيز اين‌چنين است؛ به‌نظر من اين كاستی‌ها نبايد مورد انتقاد و بازنمايی مخرب قرار بگيرند بلكه نكات مثبت اينگونه همايش‌ها مدنظر قرارگرفته و با اميد، تلاش‌های لازم برای برطرف‌كردن مشكلات موجود انجام‌شود. اگر پشتيبانی صاحبان امر همراه هنرمندان باشد، با بالا رفتن سطح كيفی، توقع مسؤولان و مخاطبان نيز بالا رفته و عوامل دست به دست هم می‌دهند تا كاری عظيم و درخور مناسبت‌های مذهبی ارائه شود.
captcha