برگزاری بزرگداشت «كامران فانی» گردآورنده‌ی «فرهنگ موضوعی قرآن»
کد خبر: 1552388
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۹:۲۷

برگزاری بزرگداشت «كامران فانی» گردآورنده‌ی «فرهنگ موضوعی قرآن»

گروه ادب: بزرگداشت دكتر «كامران فانی» گردآورنده‌ی «فرهنگ موضوعی قرآن» 30 خرداد در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.

دكتر «مهدی محقق» رييس هيئت مديره‌ی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ايران در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) ضمن اعلام اين خبر افزود: اين مراسم هشتاد و سومين جلسه از سلسله‌بزرگداشت‌های انجمن آثار و مفاخر است و در آن «بهاء‌الدين خرمشاهی» و «كيوان سپهر» به سخنرانی خواهند پرداخت.
وی باتوجه به مكان و زمان اين مراسم افزود: مراسم بزرگداشت دكتر «كامران فانی» روز چهارشنبه 30 خرداد از ساعت 17:30 تا 19:30 در تالار اصلی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی واقع در پل اميربهادر، خيابان سرگرد بشيری، شماره‌ی 100 برگزار می‌شود.
رييس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در ادامه از برگزاری مراسم بزرگداشت دكتر «علی شريعتی» در ساختمان شماره‌ی 2 انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خبرداد و تصريح كرد: در اين مراسم كه روز 29 خردادماه جاری برگزار می‌شود دكتر «محمدجعفر ياحقی» استاد دانشگاه فردوسی مشهد و از شاگردان مرحوم دكتر شريعتی حضور خواهد داشت.
محقق افزود: اين مراسم از ساعت 17 در ساختمان شماره‌ی 2 انجمن مفاخر واقع در خيابان انقلاب، روبه‌روی خيابان وصال، ساختمان فروردين، طبقه‌ی چهارم برگزار می‌شود.
همچنين «كامرانی فانی» در سال 1324 در قزوين متولد شده و عمده‌ی فعاليت‌های فرهنگی وی مربوط به حوزه‌های قرآن‌پژوهشی، دانشنامه‌نويسی، ويراستاری دايرة‌المعارف و ترجمه است.
او همچنين سرپرستی دايرةالمعارف تشيع و دايرة‌المعارف دموكراسی را بر عهده دارد و ترجمه‌های «خطابه‌ی پوشكين»، «سلوك روحی بتهوون» و رمان «موش و گربه» گونترگراس از ترجمه‌های ماندگار او در اين حوزه است.
تأليف «فرهنگ موضوعی قرآن» نيز از مهم‌ترين كتاب‌های اوست.
captcha