كانون‌های مساجد ديده‌بان آسيب‌شناسی فرهنگی جامعه هستند
کد خبر: 1680622
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۴

كانون‌های مساجد ديده‌بان آسيب‌شناسی فرهنگی جامعه هستند

يك مقام مسؤل در دبيرخانه تشخيص مصلحت نظام گفت: جوانان كانون‌های فرهنگی هنری مساجد بايد نقش ديده‌بان را در شناسايی آسيب‌های فرهنگی داشته باشند و اين آسيب‌ها را به علمای دينی منتقل كنند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از اداره‌كل روابط عمومی ستاد عالی كانون‌های فرهنگی هنری مساجد كشور از همايش انديشه‌های آسمانی، حجت‌الاسلام «عبدالحسين خسروپناه» يك مقام مسؤل در دبيرخانه تشخيص مصلحت نظام در جمع اعضای كانون‌های مساجد كشور در مشهد اضافه كرد: در دوران دفاع مقدس جوانان مسجدی با حضور در جايگاه ديده‌‌بانی، رزمندگان را از خطرات احتمالی دشمن آگاه می‌ساختند و امروز نيز بايد اعضای كانون‌های مساجد همين نقش را در شناسايی آسيب‌ها و خطرات فرهنگی داشته باشند.
رئيس كميته فرهنگی، اجتماعی كميسيون بررسی و تأمين نيازهای دينی دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام، ادامه داد: امروز چند آسيب جدی در حوزه دينی و اجتماعی جوانان را تهديد می‌كند كه ترويج موسيقی‌های مبتذل، تشكيل گروه‌های شيطان پرستی، توسعه فرقه‌های صوفيه و همچنين گرايش به روشنفكری سكولار از جمله اين تهديدات هستند.
اين پژوهشگر فلسفه با تقسيم‌بندی موسيقی به دو نوع سنتی و مدرن گفت: موسيقی مدرن كه از نغمات، سازها و مضامين شعری گهگاه مبتذل استفاده می‌كند يك محصول وارداتی است.
وی افزود: موسيقی پاپ كه در اهداف بومی می‌تواند قرار گيرد خنثی است ولی در مقابل آن موسيقی متال با مضامين پوچ‌گرايی و موسيقی تند و هيجان‌انگيز مروج تفكر نيهليست است.
وی در خصوص فعاليت‌های گروه‌های صوفيه تشريح كرد: صوفی‌ها با التقاط عقايد اسلامی، بودائی و هنرورها عرفانی را تحويل می‌دهند كه عقايد مردم را به ابتذال می‌كشاند.
حجت‌الاسلام خسروپناه با نقد عقلانيت صوفيانه گفت: استعمار با ترويج اين نوع عقلانيت كه با علم به عنوان حجاب مخالفت می‌كند مانع رشد علمی كشورهای اسلامی می‌شود و اكثر اين گروه‌ها با سازمان‌های جاسوسی در ارتباط هستند.
وی روشنفكری سكولار را جريان وارداتی از غرب در دوران مشروطيت دانست و به نقد تفكر عقل‌گرايی برای رسيدن به كمال انسانی پرداخت.
اين پژوهشگر فلسفه در جمع اعضای كانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: شما بايد با توجه به نيازهای جامعه، فرهنگ اصيل اسلامی را عرضه كنيد.
captcha