فراخوان جشنواره «ايده‌های برتر محله» در بخش‏ فناوری اطلاعات اعلام شد
کد خبر: 1869124
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۷

فراخوان جشنواره «ايده‌های برتر محله» در بخش‏ فناوری اطلاعات اعلام شد

گروه فضای مجازی: رئيس فرهنگسرای فناوری اطلاعات از اعلام فراخوان نخستين جشنواره ايده‌های برتر محله با رويكرد موضوعات شهری و با اهدافی از جمله آسيب‌شناسی فرق و مذاهب منحرف در بخش فناوری اطلاعات توسط اين فرهنگسرا خبر داد.

«فرداد محمدی»، رئيس فرهنگسرای فناوری اطلاعات، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، ضمن اعلام اين خبر گفت: از آنجايی كه نظرات، پيشنهادها و ديدگاه‌های شهروندان برای اجرايی كردن رويكردهای جشنواره از اهميت و ضرورت بسزايی برخوردار است، فرهنگسرای فناوری اطلاعات جشنواره ايده‏های برتر را به منظور آگاهی از انديشه‏های نو و كاربردی شهروندان، برگزار می‏كند.
وی افزود: به همين منظور و در راستای ضرورت مشاركت فعال همشهريان در برنامه‏ها و فعاليت‏های فرهنگی، از آن‌ها دعوت می‏شود با ارائه ايده‏های اجرايی خود در يكی از محورهای مورد نظر در جشنواره شركت كنند.
محمدی ادامه داد: توسعه و ارتقای زيست شهری، توسعه و ارتقای اخلاق شهروندی، تقويت هويت ملی، دينی و اسلامی و اصلاح الگوی مصرف، رويكردهای اصلی اين جشنواره است كه با همكاری و مشاركت فرهنگسراهای رازی و انقلاب و معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 11، خانه‏های فرهنگ شيخ‏هادی، حر، ابوسعيد و خانه شهرياران جوان برگزار می‏شود و تا پايان دی‏ماه جاری ايده‏های همشهريان تهرانی علاقه‏مند به شركت در اين جشنواره را دريافت می‏كنند.
وی در تشريح محورها و موضوعات جشنواره اظهار كرد: آشناسازی با خطرات اينترنت و محصولات جديد رسانه‏ای و شبكه‏های ماهواره‏ای، آسيب‏شناسی رسانه‏های نوظهور و خرده فرهنگ‏های مبتنی بر موسيقی مدرن و نيز آسيب‌شناسی فرق و مذاهب منحرف و نشانه‏های آن، از محورهای بخش‏ فناوری اطلاعات جشنواره است.
رئيس فرهنگسرای فناوری اطلاعات يادآور شد: ترويج مواردی همچون فرهنگ صداقت، راستی، وجدان‏ كاری، قناعت و ساده‌زيستی، فرهنگ مسئوليت‏پذيری همگانی و مشاركت، فرهنگ نظم و انضباط و قانون‌گرايی از محورهای اين جشنواره در رويكرد توسعه و ارتقای اخلاق شهروندی است.
دبير جشنواره ايده‌های برتر، گسترش خط و زبان فارسی، تكريم و پاسداشت گويش‏ها و تقويت هويت تهرانی محلی با ترويج محله‌گرايی را به عنوان ديگر محور اين جشنواره عنوان كرد.
وی افزود: شركت در اين جشنواره برای همه شهروندان علاقه‏مند آزاد است و هر شركت كننده می‏تواند حداكثر 10 ايده در هر محور و رويكرد ارائه كند. شهروندان تهرانی می‏توانند ايده‏های خود را با مراجعه به سايت اينترنتی فرهنگسرای فناوری اطلاعات به نشانی www.itfs.ir ارسال كنند يا به واحد كانون‏های فرهنگسرای فناوری اطلاعات در تهران مراجعه كرده و فرم مربوط به اين جشنواره را تكميل كنند، همچنين شركت در اين جشنواره به صورت پستی و از طريق ارسال عنوان و شرح ايده به همراه اطلاعات شخصی به فرهنگسرای فناوری اطلاعات واقع در تقاطع خيابان‌های كارگر و جمهوری اسلامی امكان‌پذير است.
يادآوری می‌شود، فراخوان اين جشنواره از تاريخ پنجم آذرماه منتشر شده بود، ولی به دليل استقبال كم شهروندان تهرانی، بار ديگر اعلام شده و مهلت شركت در آن تا پايان دی‏ماه است، علاقه‌مندان می‏توانند برای كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن 66902144 تماس گرفته و يا به سايت فرهنگسرا مراجعه كنند.
captcha