اجرای دو نمايش با موضوع دفاع مقدس در دومين روز جشنواره تئاتر فجر
کد خبر: 1876504
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۴

اجرای دو نمايش با موضوع دفاع مقدس در دومين روز جشنواره تئاتر فجر

گروه هنر: «بلوط‌های تلخ» و «خنكای ختم خاطره» دو نمايش با موضوع مربوط به دفاع مقدس در روز دوم، بيست و هشتمين جشنواره بين‌المللی تئاتر فجر روی صحنه می‌روند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، بلوط‌های تلخ در بخش چشم‌انداز تئاتر ايران، ساعت 17 تا 19:30 در تالار مولوی، خنكای ختم خاطره در بخش مسابقه بين‌الملل ساعت18:30 تا 21 در تالار شماره 2 تماشاخانه ايرانشهر امروز (3 بهمن ماه) اجرا خواهند شد.
نمايش خنكای ختم خاطره به نويسندگی حميدرضا آذرنگ و كارگردانی نيما دهقان، شهريورماه در تماشاخانه ايرانشهر به روی صحنه رفته است كه با تغييراتی در بيست و هشتمين جشنواره تئاتر فجر شركت می‌كند كه از جمله تغييرات آن می‌توان به اضافه شدن دو بازيگر اشاره كرد.
بنفشه نجاتی به دليل مشكلات و هماهنگی با گروه در اجرای جشنواره با گروه همكاری نخواهد كرد و هنگامه قاضيانی نيز فقط در نقش زن جنوبی به ايفای نقش خواهد پرداخت و نقش زن آذری را بازيگری جديد برعهده دارد.
خنكای ختم خاطره كه با حمايت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با بازی هنرمندانی از جمله هنگامه قاضيانی، علی سرابی، حميدرضا آذرنگ، الهام كردا و محمدرضا حسين‌زاده، محسن بابايی، جواد پولادی، سعيد چنگيزيان، مسعود ميرطاهری و بنفشه نجاتی روی صحنه می‌رود.
اين نمايش كه از چند اپيزود كوتاه تشكيل شده است، داستان تشييع يك شهيد گمنام را از شهری به شهر ديگر تا رسيدن به مقصد روايت می‌كند.
بلوط‌های تلخ چندين نيز با چند بار بازنويسی در نمايشنامه با تغييرات اساسی در بخش چشم‌انداز بيست و هشتمين جشنواره بين‌المللی تئاتر فجر اجرا می‌شود.
چندی پيش نمايشنامه «بلوط‌های تلخ» نوشته شهرام كرمی از سوی معاونت هنری بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر شد.
اما اثر فعلی به طور كامل با متن منتشر شده متفاوت است، چند بار هم به دلايل مختلف گروه بازيگری تغيير كرده است.
اين نمايش در فضايی روستايی می‌گذرد و روايت گر مردی به نام سيدعياض است كه در مرز كرمانشاه و عراق سه مقطع زمانی شروع ، ميانه و پايان 8 سال دفاع مقدس در اين روستا را توصيف می‌كند.
احميدرضا نعيمی، عصمت رضاپور، مهدی صباغی، سيروس همتی، مهدی زمين‌پرداز و آيدا صادقی در اين نمايش به ايفای نقش می‌پردازند، طراحی و ساخت و ساز دكور نيز توسط رضا مهدی‌زاده به پايان رسيده و سياوش لطفی نيز با استفاده از آواهای كردی موسيقی مدرن نمايش را ساخته و ضبط كرده است.
طراحی لباس بلوط‌های تلخ هم بر عهده سعيد حسن‌لو است.
captcha