راهيابی 58 اثر موسيقايی به مرحله نهايی جشنواره حضرت علی‌اكبر(ع)
کد خبر: 2345960
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۵

راهيابی 58 اثر موسيقايی به مرحله نهايی جشنواره حضرت علی‌اكبر(ع)

گروه هنر: 58 اثر موسيقايی به مرحله نهايی داوری جشنواره حضرت علی‌اكبر(ع) راه پيدا كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از ستاد خبری جشنواره حضرت علی اكبر(ع)، عليرضا محمدی لاری با اعلام اين خبر گفت: مرحله نهايی داوری آثار امروز (چهارشنبه) برگزار می‌شود و آثار راه يافته به مرحله نهايی در 4 شاخه آهنگسازی، خوانندگی، نوازندگی و اركسترال ارزيابی می‌شوند.
وی ارتقاء هويت ايرانی اسلامی، ترويج فرهنگ موسيقی بومی ايران، نگاه حماسی و ملی به ملودی‌ها و تقويت شور و نشاط جوانی را از محورهای كلی بخش موسيقی در جشنواره حضرت علی اكبر(ع) عنوان كرد.
محمدی لاری همچنين به اهداف برگزاری اين جشنواره اشاره كرد و گفت: ترغيب نسل جوان به حضور در فضای موسيقی و تقويت پويايی اين عرصه هنری، فزايش غنای موسيقی ايرانی در راستای فرهنگ بومی با حضور جوانان فعال و حمايت از نوازندگان و آهنگسازان جوان برای اميدافزايی و نشاط ‌بخشی در بين جوانان از اهداف اصلی بخش موسيقی جشنواره حضرت علی اكبر(ع)است.
دبير بخش موسيقی جشنواره حضرت علی اكبر(ع) اين جشنواره را باعث ايجاد فضايی برای تبادل‌نظر در ارتباط با موسيقی كشور به منظور رفع چالش‌ها و ارائه راهكارهايی برای ارتقاء اين عرصه هنری دانست و شناسايی نوازندگان مستعد و معرفی اين استعدادها به فضای موسيقی كشور و بهره‌گيری از ذهن خلاق جوانان در مسير غنا بخشيدن به گنجينه‌ صداهای ايرانی را به عنوان اهداف ديگر جشنواره معرفی كرد.
اختتاميه بخش موسيقی جشنواره حضرت علی اكبر(ع) همزمان و همراه با بخش های فيلم، هنرهای تجسمی و هنرهای نمايشی اين جشنواره، هفته آينده در تالار وحدت برگزار می‌شود.
captcha