آيت‌الله‌العظمی زنجانی نمونه و سرمشق روشنی برای رهپويان مكتب فقه جعفری است
کد خبر: 2534385
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵

آيت‌الله‌العظمی زنجانی نمونه و سرمشق روشنی برای رهپويان مكتب فقه جعفری است

گروه اجتماعی: نماينده ولی فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه طی پيامی ضمن تسليت درگذشت حضرت آيت‌الله‌العظمی زنجانی وی را نمونه و سرمشق روشنی برای رهپويان مكتب فقه جعفری دانست.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل اوقاف و امور خيريه خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمين علی محمدی، نماينده ولی فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه طی پيام تسليت، در‌گذشت آيت‌الله‌العظمی زنجانی را ضايعه‌ای خواند كه جبران آن به آسانی ميسر نخواهد بود.
متن ‌پيام بدين شرح است:
انا لله و انا اليه راجعون
رحلت عالم ربانی، انديشمند قرآنی، فقيه پارسا و بصير مرحوم حضرت آيت‌الله‌العظمی ‌سيد عزالدين حسينی‌زنجانی موجب تاسف و تأثر شديد گرديد.
آن فقيه جليل‌القدر و متأله قرآنی كه از محضر علما‌ بزرگی همچون آيت‌الله بروجردی، علامه طباطبايی و امام خمينی(قدس سره) استفاده نمود و با برپايی جلسات تفسير كلام وحی و ارشاد و موعظه مردم به تربيت نفوس مشتاق و تشنه معارف اسلام ناب محمدی(ص) پرداخت و عمر پربركت خود را در راه تعالی اسلام، تعليم آموزه های نورانی قرآن، تربيت طلاب و همگامی با علمای اعلام در مبارزات انقلاب اسلامی صرف نمود، نمونه و سرمشق روشنی است برای رهپويان مكتب فقه جعفری.
بی‌شك اين ضايعه خلأای است كه جبران آن به آسانی ميسر نخواهد بود. كه«اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمة لا يسدّها شیء».
اين جانب اين مصيبت عظمی را به محضر حضرت بقية ا... الاعظم ارواحنا له الفداء، مقام معظم رهبری‌، مراجع عظام، حوزه‌های علميه، بيت معظم له تسليت گفته از خداوند متعال پاداش صابران را برای بازماندگان، علو درجات و رحمت واسعه اش را برای آن عزيز مسئلت می نمايم.
علی محمدی
نماينده ولی فقيه و رئيس سازمان اوقاف و امور خيريه
captcha