جهاد دانشگاهی اولويت‎ها و ضروريات بومی هر استان را شناسايی كند
کد خبر: 2572465
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۷

جهاد دانشگاهی اولويت‎ها و ضروريات بومی هر استان را شناسايی كند

گروه انديشه: رئيس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد با اشاره به اينكه جهاد دانشگاهی باید به اولويت‎های بومی هر استان بپردازد، تصريح كرد: جهاد دانشگاهی بايد اولويت‎ها و ضروريات بومی هر استان را شناسايی و تمركز خود را بر بروی آنها بگذارد.

حجت‎الاسلام قاسم متقی‎‎نيا، رئيس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آ‌باد در گفت‎وگو با خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه لرستان، با تبريك به‌مناسبت 16 مردادماه سالروز تأسيس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی خودجوش انقلابی است كه با انگيزه جهادی تأسيس شد.
وی با اشاره به اينكه جهاد دانشگاهی با جهاد ادامه حيات پيدا كرد و منشأ آثار ماندگار و شايسته‌ای برای انقلاب اسلامی است.
وی با بيان اينكه اين نهاد به مانند درختی پربار ثمرات خوبی برای كشور به‌دنبال داشته و البته مانند هر مجموعه ديگری تا رسيدن به اوج فاصله دارد، افزود: روحيه جهادی و بسيجی و فرار از بروكراسی اداری، تلاش و خستگی‎ناپذيری و اعتقاد به كار گروهی مثمرثمر از شاخص‎های بارز جهاد دانشگاهی است.
متقی‌نيا با اشاره به پشتكار، جديت، نگاه و همت بلند پرسنل جهاد دانشگاهی، يادآور شد: از جهاد دانشگاهی انتظار می‎رود كه زمينه شناسايی استعدادهای ناب دانشجويان را بيشتر فراهم كند.
وی با يادآوری اينكه جهاد دانشگاهی می‎بايست با اطلاع‎رسانی بيشتر و در معرض قرار دادن ظرفيت‎ها و توانمندی‎های خود ارتباط خود را با دانشجويان را بيشتر و از استعداد نهفته آنها استفاده كند، اظهار كرد: پشتيبانی و هدايت دانشجويان مستعد در راستای كشف ابتكارات نو و تازه از فعاليت‎های جهاد دانشگاهی است.
متقی‌نيا با اشاره به اينكه جهاد دانشگاهی می‎بايست به اولويت‎های بومی هر استان بپردازد، تصريح كرد: جهاد دانشگاهی بايد اولويت‎ها و ضروريات بومی هر استان را شناسايی و تمركز خود را بر بروی آنها بگذارد.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد با بيان اينكه به عبارتی جهاد دانشگاهی می‎بايست برنامه‌های خود را در هر استان بومی‎سازی كند، گفت: تدوين برنامه چندساله و نگاه برنامه‌محور جهاد دانشگاهی سرمايه خوبی برای ايران است.
captcha