تقویت معرفت دینی، صیانت‌بخش دستاوردهای ملت است
کد خبر: 2652230
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
علی لاریجانی:

تقویت معرفت دینی، صیانت‌بخش دستاوردهای ملت است

گروه سیاسی: رئیس مجلس تأکید کرد: تا جایی که چراغ فروزان تفکر دینی نورافشانی کند توطئه دشمن عقیم بوده و یا با فوریت خنثی شده است، لذا بر اساس این اصل تقویت معرفت دینی همیشه عامل صیانت‌بخش دستاوردهای ملت خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز، 9 دی‌ماه در نطق پیش از دستور خود با گرامیداشت یوم‌الله 9 دی اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: «راهپیمایی 9 دی تجلی قدرت خدا و حرکت ماندگار در تاریخ انقلاب است» که به حق چنین بود.
وی افزود: بعد از توطئه‌های گوناگون داخلی و خارجی عنایت الهی در اراده ملت تجلی یافت و در قیام 9 دی فتنه سال 88 خاتمه پیدا کرد.
لاریجانی با بیان اینکه در طول تاریخ انقلاب حرکت انقلابی امت اسلامی همیشه در بزنگاه سرنوشت‌ساز بوده است، خاطرنشان کرد: این حرکت جوشان ملت بود که انقلاب اسلامی را به وجود آورد با پیوستن ملت بزرگ ایران در جنگ بود که سرنوشت جنگ عوض شد؛ این قیام ملت بود که قائله 18 تیر را ختم کرد و این بار قیام هنرمندانه ملت ایران در 9 دی طراحی دشمن را نقش بر آب کرد.
منتخب مردم قم در مجلس ضمن اشاره به تحلیل رهبر معظم انقلاب در مورد انقلاب اسلامی و قیام 9 دی، با طرح این سؤال که آیا امروز با تهدید مواجه هستیم یا نه، گفت: شرایط امروز ایران از نظر امنیتی متفاوت از دهه‌های قبل و حتی 5 سال گذشته است؛ جمهوری اسلامی نظامی است که ساختار مردم‌سالار داشته لذا از پیوند‌های قوی مردمی برخوردار است به همین دلیل ملت در برابر دسیسه‌های مختلف با حضور میلیونی خود تعلق خاطر خود را به نظام نشان داد.
لاریجانی افزود: این امر برای برخی رهبران ناقص‌العقل غربی حاوی پیامی بود که با اینگونه ماجراجویی و دغل‌کاری نمی‌توانند با نظامی مستحکم دست به گریبان شوند.
رئیس قوه مقننه با اشاره به سخنان یکی از مسئولان غربی در کوران حوادث 88 اظهار کرد: این مسئول غربی گفته بود «به نظرم شرایط فعلی لحظه بسیار مهمی در ایران است؛ منازعه شدیدی در ایران در جریان است. همچنین یک اختلاف جدی و عمیق در داخل رژیم در حال وقوع است»؛ این امر نشان می‌دهد که آنها چقدر بر روی اختلافات داخلی کشور چقدر حساب باز کرده‌اند که باید این مسئله مورد توجه دوستداران انقلاب باشد.
لاریجانی با بیان اینکه بعد از 9 دی تلقی غرب نسبت به ایران تغییر پیدا کرد، گفت: تحریک داخلی آنان، ملت را هوشیارتر و از اقدامات آنان عصبانی کرده است، لذا سیاست خود را فشار بیشتر اقتصادی قرار دادند، گرچه این حوادث آبدیدگی روحی برای ملت نستوه ایران به وجود آورد اما نمی‌توان از دسایس بیگانگان با روش‌های دیگر غافل شد لذا روشن‌بینی در تحلیل دقیق مسائل داخلی و خارجی ضرورت دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه یکی از نقاط قوت انقلاب ما ماهیت اسلامی آن است که در ویژگی برجسته دینی بودن مردم‌سالاری تجلی یافته است، افزود: تا جایی که این چراغ فروزان تفکر دینی نورافشانی کند توطئه دشمن عقیم بوده و یا با فوریت خنثی شده است لذا بر اساس این اصل تقویت معرفت دینی همیشه عامل صیانت‌بخش دستاوردهای ملت خواهد بود مخصوصاً با فناوری‌های نوین ارتباطاتی که دسترسی به اطلاعات مختلف زمینه را برای نوع دیگری از عملیات روانی دشمن فراهم می‌کند، هر چه فرهنگ دینی فروزان‌تر باشد، قدرت مقابله ملت فزون‌تر است.
وی همچنین اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در همین ایام فرمودند «یکی از خصوصیات دیگری که در حادثه 9 است که باز آن را کاملاً به حوادث انقلاب نزدیک می‌کند مسئله عاشوراست؛ یعنی در حوادث اول انقلاب هم محرم پیش آمد و امام (ره) آن نکته عظیم عجیب تاریخی را بیان کردند، یعنی ماهی که خون بر شمشیر پیروز است».
لاریجانی با اشاره به اهمیت بلوغ سیاسی در بین اقشار مختلف مردم گفت: بلوغ سیاسی در یک کشور چه در سطح رجال سیاسی و چه در بین گروه‌ها، احزاب و مردم در این است که برای اداره کشور مدلی برای حل و فصل مسائل اختلافی و یا فرایندی برای حل موضوعات تعریف و به آن پیایبند باشند.
وی افزود: کشورهایی که در طراحی این مدل ضعف داشته‌اند غالباً دچار بحران‌های سیاسی و هیجانی شده و یا دچار توقف در پیشرفت شده‌اند و در نتیجه راه برای ورود قدرت‌های بیرونی باز شده است و امروز شاهد چنین مشکلاتی در این کشورها هستیم.
لاریجانی با بیان اینکه اکثر کشورها قانون فصل‌الخطاب است، گفت: گاه در تفسیر و تبیین قانون آرا مختلف می‌شود به همین دلیل مرجعی برای تشخصی و نظر نهایی در نظر می‌گیرند که در نظام جمهوری اسلامی رهبری و قانون دو محور حل و فصل اختلافات است.
رئیس مجلس ادامه داد: رهبری با توجه به جایگاه دینی آن و نقش رهبری در رفع خصومات مطابق قانون اساسی و قانون به عنوان بهترین ابزار اداره حکومت عادلانه و خوب نقش مکمل و مؤید هم دارند و این علو درجه تفکر سیاسی در کشور ماست که علاوه بر قانون، رهبری مرجعی برای صیانت از قانون تعریف شده که مانع دیکتاتوری در کشور شود.
وی اظهار کرد: رهبری در جامعه ما چنین نقشی دارد که پاسدار قانون و اجرای آن است و از نفوذ دینی و مشروعیت قانون اساسی خود در این جهت استفاده می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلاتی که در مجلس هشتم و نهم به وجود آمد به همین وجه باز می‌گردد، به عدم تمکین آن دولت به قانون حوادثی که ضربه زیادی به کشور در سال 88 زد باز نمونه دیگری از ثمرات بی‌توجهی به قانون بود که برخی از سیاستمداران از آن غفلت کردند لذا باید توجه داشت که رعایت قانون برای همه لازم است اما برای سیاستمردان و دولتمردان ضروری‌تر است.
لاریجانی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی دارای صلابت و قدرتی است که از موقعیت ژئواستراتژیک برخوردار شده است، گفت: رابطه قوی ملت و حکومت و ایستادگی ملی و تأثیر و نفود و الهام‌بخشی انقلاب اسلامی در منطقه و توسعه علمی و فنی و منابع ارزشمند انرژی و قدرت دفاعی کشور عملاً ویژگی جدی بازدارندگی را در مقابل دشمنان ایجاد کرده است به طوری که رئیس‌جمهور آمریکا اقرار کرد «ایران امکان تبدیل شدن به قدرت منطقه‌ای موفق را دارد».
رئیس مجلس تصریح کرد: تهدید مهم نظامی خارجی امروز در مقابل ایران اسلامی وجود ندارد، گرچه باید بنیه دفاعی خود را همیشه مطابق شرایط تقویت کنیم لذا توصیه می‌کنم امسال در بودجه سال 94 با اهمیت دادن به بنیه دفاعی علامت روشنی به دیگران بدهیم.
وی افزود: شاید به جهت همین موقعیت ایران است که طرح‌های دیگری نظیر بحران تروریستی و اختلاف‌افکنی در منطقه را کلید زده‌اند که باید در مقابل این پدیده با درایت مقابله کرد.
لاریجانی با تأکید بر ضرورت وحدت سیاسی داخلی گفت: تکثر فکر سیاسی که ضرورتاً در حکومت‌های مردم‌سالار بروز می‌کند باید در پناه اصول و چارچوب‌های نظام به سوی وحدت سوق پیدا کند، حداقل در منافع ملی و موضوعات امنیت ملی وحدت هم امر ضروری و عاقلانه است و هم جایگزینی برای آن وجود ندارد که متأسفانه در تجربه سیاسی فتنه 88 همین مرزها شکسته شد حتی تدابیر رهبر معظم انقلاب که فصل‌الخطاب شرعی و قانون در کشور ماست نیز توسط برخی رجال سیاسی رعایت نشد.
وی اظهار کرد: تحقق این مهم در این است که روش کار سیاسیون و قوای مختلف بر همگرایی هر چه بیشتر باشد نه اینکه دنبال مسائلی بگردند که بیشتر متفرق کنند؛ اصل بر صلح داخلی است، نه دعوا و مشاجره.
رئیس قوه مقننه با بیان اینکه علاج مشکلات اقتصادی در تقویت قدرت ایران تأثیرگذار است، گفت: اگر تهدیدی برای ایران قابل ترسیم باشد در نحوه تدبیر امور اقتصادی کشور است و این همان جایی است که دشمن روی آن تمرکز کرده است.
منتخب مردم قم در مجلس تصریح کرد: پاسداشت 9 دی در سخنرانی در این باب نیست، در درس گرفتن از آن برای پایداری بیشتر کشور و نظام است.
لاریجانی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: حداقل یکی از وجوه ضعف کشور ما در تدبیر اقتصادی است؛ بنابراین لازم است در دو ماه آینده وقت خود را صرف کنیم که در تنظیم بودجه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را تا حد میسور محقق کرده و تا آنجا که می‌توانیم راه را برای ورود بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری و عمران کشور باز کنیم.

captcha