هنر از ساحت دین جدا نیست/ ضرورت انتقال ارزش‌های اسلامی با زبان هنر
کد خبر: 2683087
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۴
میلانی:

هنر از ساحت دین جدا نیست/ ضرورت انتقال ارزش‌های اسلامی با زبان هنر

گروه هنر: رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی اظهار کرد: هنر با آموزه‎های دین مقدس اسلام عجین شده است و نمی‌شود هنر را از ساحت دین جدا دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، حسن میلانی، رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی امروز، 17 دی درجمع خبرنگاران گفت: هدف حوزه هنری برای رسیدن به سند چشم‌انداز این است که تعالیم دینی، انقلابی و ارزشی نظام جمهوری اسلامی و پیام آن را با زبان هنر به جوانان و جامعه عرضه بدارد و بر ضرورت این امر تأکید ویژه دارد.

وی با بیان اینکه کارهای حوزه هنری به محصول فرهنگی تبدیل می‌شود، افزود: چاپ و انتشار کتاب‌های نصف گمشده، دست‌های کوچک دعا، حسادت، تجمع ممنوع، ویژه‌‎نامه خط سرخ عشق، آلبوم صوتی قانلی شفق و بروشورهای نه به طلاق و حجاب زیبایی زن از جمله کارهایی بود که در سال جاری تولید شد و به دست مخاطبان رسید.

میلانی هدف از رساندن محصولات فرهنگی به دست مردم را سوق دادن آنها به آموزه‎های اسلامی و انقلابی عنوان کرد و گفت: آثار اگر دلسوزانه و با نیت برطرف شدن مشکلات جامعه ساخته و تولید شود، ماندگار شده و بر دل‌ها می‌نشیند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان شرقی ادامه داد: هنر با آموزه‎های دین مقدس اسلام عجین شده است و نمی شود هنر را از ساحت دین جدا دانست؛ براین اساس تمام تلاش حوزه هنری این است که از تولید آثاری که خاصیتی برای مردم ندارد، بپرهیزد و تولیدات هنری منجر به حل یک مسئله و مداوای امراض فرهنگی و اجتماعی جامعه شود.

captcha