یافتن هویت اسلامی ـ بومی؛ مهم‌ترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی ایران
کد خبر: 2771324
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۵
منتخب مردم لامرد و مهر در مجلس اظهار کرد:

یافتن هویت اسلامی ـ بومی؛ مهم‌ترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی ایران

گروه سیاسی: موسوی مهم‌ترین دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بین کشورهای مسلمان منطقه را یافتن هویت اسلامی و بومی دانست و گفت: بزرگترین ضربه‌ای که استکبار از انقلاب ایران خورد، خودباوری دینی بود.

سیدموسی موسوی، منتخب مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مهم‌ترین دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بین کشورهای مسلمان منطقه را یافتن هویت اسلامی و بومی دانست و گفت: بزرگترین آسیبی که استکبار از سبد انقلاب اسلامی ایران دید، این بود که مردم مسلمان خود، ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و باورهای دینی خود را باور کنند.
وی افزود: به تعبیر دیگر تمام این اتفاقات تیر خلاص به جبهه استکبار بود زیرا تمام این تلاش آن‌ها به ویژه در یکصد سال اخیر این بود که به کشورهای اسلامی القا کنند که همیشه باید تابع غرب باشند و هیچ قابلیت، استعداد و هویتی ندارند و باید همیشه مصرف‌کننده آن‌ها باشند.

موسوی با تأکید بر اینکه بزرگترین دستاورد جمهوری اسلامی برگرداندن این هویت به مسلمانان و اینکه «ما می‌توانیم» بود، گفت: مشخص‌تر در این راستا احیای فرهنگ دینی و اسلامی بود که نهایتاً طی سال‌های اخیر نهضت بیداری اسلامی در خاورمیانه رخ داد که این مسئله قطعاً به دنبال صدور انقلاب اسلامی ایران بود.

بروز و تقویت خط مقاومت در تقابل با خط سازش موجود در منطقه
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به تعبیر امام(ره) در همین راستا باید به تقویت خط مقاومت و در واقع احیا و تبعیت از اسلام ناب بپردازیم تا جایگاهی که خط مقاومت در مقابل خط سازش موجود در منطقه پیدا کرده حفظ و تقویت شود.
وی ابراز کرد: اکنون مشاهده می‌کنیم کشورهایی که در خط مقاومت مبارزه می‌کردند و می‌جنگیدند تا قبل از جمهوری اسلامی ایران به دلیل برنامه‌ریزی‌هایی که جهان غرب و بعضاً کشورهای مرتجع منطقه داشت و همچنین خط مقاومت به حاشیه رفته بودند و خط سازش حرف اصلی را می‌زد.

امروزه با تداوم مسیر مقاومت، کشورهای اسلامی یکدیگر را یافته‌اند
موسوی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران امروزه مشاهده می‌کنیم در لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و حتی در کشورهایی که به ظاهر توانسته‌اند بیداری اسلامی را مهار کنند و نتوانستند خفه کنند باز همان اسلام‌خواهی و طی مسیر مقاومت ادامه دارد؛ نهایتاً اینکه علی رغم تمام این توطئه‌ها جهان اسلام و کشورهای مسلمان همدیگر را پیدا کرده‌اند.
نائب رئیس کمیته نفت و گاز مجلس شورای اسلامی با تأکید برا ینکه ملت‌های مسلمان به دستاوردها و مسلمان بودن خود افتخار می‌کنند، گفت: این مسئله موجب هم‌افزایی و همگرایی شده و در نهایت ظرفیت‌های اسلامی با یکدیگر ادغام می‌شود و به تعبیر مقام معظم رهبری ایران و جهان اسلام در مقابل تمام پیشرفت‌های غرب قدم علم می‌کند و می‌تواند در حوزه فرهنگ، سیاست و اقتصاد حرف اول را بزند.

وی ادامه داد: این توانمندی جهان اسلام که به منصه ظهور برسد به معنای این است که اسلام توانمندی اداره جهان را دارد و در تمامی حوزه‌ها می‌تواند مدیریت کند.
موسوی تأکید کرد: به لطف خدا نتیجه این مسئله نیز گسترش اسلام ناب بیش از پیش در جهان خواهد بود و در نهایت همان وعده الهی به یاری خدا محقق خواهد شد و اسلام همه جهان را فرا می‌گیرد و تمام ملت‌های تشنه حقیقت و عدالت نیز به راه اسلام و شریعت نبوی روی خواهند آورد.

captcha