یک‌صد نمازخانه در مدارس خراسان رضوی احداث می‌شود
کد خبر: 2793739
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶

یک‌صد نمازخانه در مدارس خراسان رضوی احداث می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از بهره‌برداری ۱۰۰ نمازخانه در مدارس استان تا چند ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سید جواد حسینی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، صبح امروز، 12 بهمن‌ماه در جمع فرهنگیان بخش کوهسرخ اظهار کرد: ما در آموزش و پرورش یک مربع چهار ضلعی ترسیم کرده‌ایم که به شکل نوآورانه‌ای یکسری برنامه‌ها را بر اساس آن انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه یک ضلع این مربع قرآن، ضلع دیگر عترت، ضلع سوم نماز و ضلع آخر مربوط به ایثار و شهادت است، افزود: طی سال گذشته 700 هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآن و عترت استان شرکت کرده‌اند که اعلام کردیم این آمار در سال جاری باید به 800 هزار نفر برسد.

حسینی در همین خصوص به طرح مصباح الهدی یا انس با اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: استان خراسان رضوی به عنوان قطب امام سجاد(ع) و امام رضا(ع)شناسی دانش‌آموزان در کشور مطرح می‌شود.

وی، از تدوین سند جامع نماز در آموزش و پرورش خبر داد و با بیان اینکه معتقدیم محیط تعلیم و تربیت نیازمند حضور روحانیت است، ابراز کرد: هم‌اکنون دو هزار روحانی و چهار هزار معلم در مدارس شهرستان‌ها به اقامه نماز می‌پردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اقامه نماز جماعت در 90 درصد مدارس استان، از بهره‌برداری 100 نمازخانه در مدارس سطح استان تا چند ماه آینده خبر داد.

وی به اعزام 30 هزار دانش‌آموز به اردوهای راهیان نور در سال جاری اشاره کرد و گفت: طرح شهیدپژوهی که طرحی نوآورانه محسوب می‌شود، فقط در خراسان رضوی در حال اجرا است.

حسینی با بیان اینکه ما از یک نظام آموزش زده صرف در آموزش و پرورش رنج می‌بریم، بیان کرد: هنوز نتوانسته‌ایم پرورش را که یک اصل به شمار می‌رود، به خوبی در آموزش و پرورش اجرا کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تغییر رفتار در دانش‌آموزان از تغییر نمره مهم‌تر است، ابراز کرد: اگرچه تعلیم، آموزش، دانش و علم بسیار ارزشمند است اما پرورش و تربیت است که علم را بارور می‌سازد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین اظهار کرد: در صورتی که مدیریت آموزش و پرورش بخش کوهسرخ بتواند با همکاری شهرداری و بنیاد شهید مرکز شاهدپژوهی را راه‌اندازی کند، هفتمین مرکز شاهدپژوهی در استان خراسان رضوی را در منطقه کوهسرخ افتتاح خواهیم کرد.

captcha