ساعات بازدید از اماکن تاریخی ـ فرهنگی فارس در نوروز ۹۴ اعلام شد
کد خبر: 2959879
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴

ساعات بازدید از اماکن تاریخی ـ فرهنگی فارس در نوروز ۹۴ اعلام شد

گروه اجتماعی: معاون توسعه مدیریت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس از افزایش ساعات بازدید از اماکن تاریخی، فرهنگی فارس در نوروز ۹۴ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، جمشید معینی، معاون توسعه مدیریت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس امروز، 19 اسفند در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به افزایش تعداد بازدیدکنندگان آثار تاریخی – فرهنگی تحت پوشش در ایام نوروز به منظور رفاه حال عمومی گردشگران و ایجاد فرصت برای بازدید از اماکن تاریخی ساعات بازدید از این مکان‌ها افزایش می‌یابد.
وی افزود: بازدید از آرامگاه حافظ از یکم فروردین‌ماه به‌صورت 24 ساعته خواهد شد که بر همین اساس تعداد مراقبان نیز افزایش خواهد یافت.
معینی ابراز کرد: تمام اماکن تاریخی فرهنگی تحت پوشش این ادارهکل از ساعت 7:30 صبح آماده پذیرش مسافران خواهند بود و پایان ساعت کار مجموعه تاریخی ـ فرهنگی آرامگاه سعدی ساعت 4، ارگ کریم خانی 22، موزه پارس 19، حمام وکیل(موزه گرمابه) 22، موزه سنگ‌های تاریخی هفت تنان 21 خواهد بود.
به گفته وی، مجموعه‌های هخامنشی پاسارگاد، تخت جمشید، نقش رستم و نقش رجب  و مجموعه ساسانی بیشاپور و موزه بیشاپور کازرون ومجموعه ساسانی آتشکده و قلعه دختر فیروزآباد تا ساعت 18 و مجموعه تنگ چوگان کازرون تا ساعت 20 پذیرای گردشگران و میهمانان خواهند بود.
معاون توسعه مدیریت اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس همچنین از اجرای برنامه نور و صدا در مجموعه جهانی تخت جمشید در ایام نوروز خبر داد و گفت: علاقه‌مندان به این برنامه زیبا و جذاب که روایتی از ساخت مجموعه جهانی پارسه(تخت جمشید) از آغاز تا ویرانی‌های ناشی از حملات اسکندر در قالب نور و صداست، می‌توانند بلیت را ساعت 19 تهیه و از ساعت 20 شاهد اجرای این برنامه باشند.

captcha