آمادگی نیروی انتظامی خراسان رضوی برای استقبال از زائران نوروز ۹۴
کد خبر: 2993735
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵
سردار امیری‌ مقدم خبر داد؛

آمادگی نیروی انتظامی خراسان رضوی برای استقبال از زائران نوروز ۹۴

گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی از آمادگی خراسان رضوی برای استقبال از زائران نوروز ۹۴ و ایجاد امنیت برای آن‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سردار بهمن امیری‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی، صبح امروز، 25 اسفندماه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه قانون‌مندی در سایه اخلاق و توجه به حقوق اجتماعی شکل می‌گیرد، اظهار کرد: تحقق جامعه سالم هدف اصلی نیروی انتظامی است.

سردار امیری‌مقدم با اشاره به شعار نیروی انتظامی در سال 94، گفت: «آسودگی و ایمنی بیشتر با التزام به اخلاق قانون و نظم عمومی» شعار نوروز 94 پلیس محسوب می‌شود و سال جدید را با این شعار آغاز می‌کند.

وی با بیان اینکه نوروز 94 همزمان با دهه فاطمیه است، عنوان کرد: امیدوارم ملت ایران سال جدید خود را با بهره‌گیری از سیره ائمه(ع) به خصوص حضرت فاطمه(س) آغاز کرده و سالی پر از معنویت داشته باشند.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه امنیت بسیار بالایی در کشور ما حاکم است، گفت: این امنیت را در هیچ کجای دنیا به خصوص کشورهای منطقه مشاهده نمی‌کنیم.

حضور میلیونی زائران در مشهدالرضا

وی با اشاره به حضور میلیونی زائران در مشهدالرضا، گفت: همه ساله میلیون‌ها زائر از سراسر کشور و جهان اسلام به مشهدالرضا سفر می‌کنند، بنابراین باید خدمات بسیار خوب و مناسبی را به این زائران عرضه کنیم.

سردار امیری‌‌مقدم در ادامه به چهارشنبه پایان سال و اقدامات نیروی انتظامی در این حوزه نیز اشاره کرد و گفت: پلیس انتظامی خراسان رضوی تمهدیدات ویژه‌ای را برای این روز در نظر گرفته است.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه چهارشنبه پایان سال متقارن با دهه فاطمیه شده، امیدواریم مردم متدین ما این امر را در نظر بگیرند اما پلیس وظیفه دارد سلامت و امنیت مردم را تأمین کند و در این راستا هرکس خلاف قانون عمل کند با آن برخورد جدی صورت می‌گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکه پلیس مخالف شادی مردم نیست، عنوان کرد: باید برای حفظ حرمت دهه فاطمیه از هرگونه اقدامی که منجر به نارضایتی مردم و حق‌الناس می‌شود، جلوگیری کنیم. 

وی یادآور شد: طرح‌های مناسبی برای چهارشنبه‌سوری در نظر گرفته شده که یکی از این طرح‌ها کوچه‌محور است، یعنی مردم خودشان این شهر را مدیریت کنند و نگذارند در خیابان‌ها هرج و مرج و شلوغی ایجاد شود.

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در زمینه فرهنگ سازی در حوزه چهارشنبه سوری، گفت: رسانه‌ها نیز می‌توانند در جایگاه خویش در این زمینه فرهنگ‌سازی مناسبی را انجام دهند تا از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری شود، خانواده‌ها نیز باید بتوانند فرزندان خود را کنترل و از ورود آن‌ها به خیابان‌ها و ایجاد هرج و مرج جلوگیری کنند.

اقدامات نیروی انتظامی در نوروز 94

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی در ادامه با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی برای نوروز 94، اظهار کرد: بر اساس وظیفه ذاتی پلیس که متولی آرامش و امنیت مردم است، باید تمام امکانات برای ارائه خدمات بهتر به مردم ارائه شود که در این راستا در بحث‌های فرهنگی و آموزشی 22 نوع بروشور طراحی شده و در اختیار زائران و مجاوران قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: تلاش پلیس این است که زائران و مجاوران بتوانند لحظات خوشی را در ایام نوروز داشته باشند، در همین راستا قرارگاه نوروزی پلیس در سطح استان راه‌اندازی شده است، همچنین هزار پلیس افتخاری در سطح استان به کارگیری شده‌اند تا در کنار همکاران ترافیکی و انتظامی به ارائه خدمت بپردازند.

سردار امیری‌مقدم با بیان اینکه اقداماتی برای استقبال از نوروز 94 صورت گرفته است تا مردم با آرامش و سلامت به استقبال از بهار بروند، به اجرای طرح نوروزی پلیس اشاره کرد و گفت: این طرح از 25 اسفندماه آغاز شده و تا 15 فروردین‌ماه ادامه می‌یابد.

وی در ادامه با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب در نخستین روز سال 94، اظهار کرد: برای سخنرانی رهبر فرزانه انقلاب و شب تحویل سال برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شده است که محدودیت ترافیکی را در این ایام خواهیم داشت. 

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی با بیان اینکهن برنامه ویژه‌ای به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) که هیئت‌های مذهبی به خیابان‌ها می‌آیند، داریم، یادآور شد: برای پایان تعطیلات و بازگشت مجاوران به مشهد و زائران به شهرهای خود نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: یکی دیگر از اقدامات نیروی انتظامی خراسان رضوی استقرار مشاوران خانواده و اجتماعی پلیس در کمپ‌ها و ورودی‌های حرم مطهر رضوی است که مردم می‌توانند پاسخ سؤالات خود را از این مشاوران دریافت کنند.

captcha