شهید مطهری نماد علمی و مرجعیت فکری نظام جمهوری اسلامی است
کد خبر: 3107823
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰

شهید مطهری نماد علمی و مرجعیت فکری نظام جمهوری اسلامی است

کانون خبرنگاران نبأ/ سیده‌سلیله عمادی: معاون سیاسی امنیتی استاندار قم با اشاره به در پیش بودن هفته ی بزرگداشت مقام معلم، از شهید مطهری به عنوان نماد علمی و مرجعیت فکری نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و افزود: مراسم بزرگداشت این شهید باید در قم ویژه برگزار شود.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی بنایی در جلسه کارگروه فرهنگی و اجتماعی قم که در سالن امام رضا (ع) برگزار شد، طی سخنانی با اشاره به جایگاه کار در جامعه از نظر اسلام اظهار کرد: خداوند متعال عنایت خاصی به کسی که برای کسب حلال تلاش می‌کند، دارد.

بنا بر نقل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قم، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم با بیان اینکه بیکاری از هر جهت مذموم و موجب معضلات اجتماعی است، افزود: باید با تعیین جایگاه قم در زمینه اشتغال و حرفه آموزی‌ و برنامه‌ریزی برای توسعه پایدار،‌ زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنیم.

وی فرهنگ غلط پشت میزنشینی را از معضلات فرهنگ کار عنوان و تصریح کرد: صدا و سیما و دستگاه‌های فرهنگی باید جوانان را نسبت به مشاغل تولیدی و صنعتی ترغیب کنند.

حجت‌الاسلام بنایی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن به هفته بزرگداشت مقام معلم و سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری، از وی به عنوان نماد علمی و مرجعیت فکری نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و افزود: طی 36 سال اخیر آثار شهید مطهری با بنیه ی دینی و علمی قوی مرجع بسیاری از پژوهشگران بوده است.

معاون استاندار با بیان اینکه مراسم بزرگداشت شهید مطهری در سراسر کشور برگزار می‌شود، اهمیت این مراسم در قم را دوچندان دانست و ادامه داد: این شهید بزرگوار فرزند قم بوده و مزار وی نیز در قم است. توجه به خود سازی، خلوص نیت و صفای باطنی از دلایل مهم پایداری در تفکرات شهید مطهری است که باید مورد توجه مردم‌ و مسئولین قرار گیرد.

حجت‌الاسلام بنایی همچنین با اشاره به در پیش بودن روز جهانی حمایت از بیماران هموفیلی، برگزاری همایش حمایت از این بیماران در قم را مورد توجه قرار داد و بر ضرورت تلاش همه ی مسئولین دستگاه های اجرایی و نهادهای فرهنگی خصوصا صدا و سیما برای جلب نظر همه ی مردم به این همایش تاکید کرد.

captcha