ورود سالانه دو میلیون زائر خارجی به مشهد/ کمترین برنامه‌ریزی برای جذب این زائران صورت می‌گیرد
کد خبر: 3151469
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۵
رشیدیان:

ورود سالانه دو میلیون زائر خارجی به مشهد/ کمترین برنامه‌ریزی برای جذب این زائران صورت می‌گیرد

گروه اجتماعی: استاندار خراسان رضوی با اشاره به ورود سالانه دو میلیون زائران خارجی به مشهد، بیان کرد: کمترین برنامه‌ریزی برای جذب زائر خارجی صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، عصر روز گذشته، 26 فروردین‌ماه در مراسم اختتامیه فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ویژه نوروز 94 ضمن قدردانی از رؤسای کمیته‌های 12 گانه ستاد خدمات سفر استان، اظهار کرد: اقدامات شایسته و تلاش شبانه‌روزی به زائران و مجاوران حضرت علی بن موسی الرضا(ع) در تعطیلات نوروز 94 انجام گرفت که شایسته تقدیر و قدردانی هستند.

وی ادامه داد: اقدامات صورت گرفته درحوزه اسکان، اطلاع‌رسانی، خدمات عمومی و نظارت بر عملکرد اصناف، حمل و نقل، تهیه مایحتاج عمومی، ارائه خدمات بهداشتی و مناسب‌سازی فضاهای شهری در ایام نوروز سبب ارتقای میزان رضایت‌مندی مسافران شد اما باید ضعف‌های موجود در ارائه خدمت به زائران را از بین ببریم

روند رو به رشد خدمات‌رسانی به زائران در نوروز 94

رشیدیان با بیان اینکه خدمات‌رسانی به زائران و مسافران در نوروز 94 با روند رو به رشدی مواجه بود، اظهار کرد: رضایت‌مندی زائران از نحوه خدمت‌رسانی به آن‌ها ناشی از تعامل، همگرایی و هماهنگی بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف بود.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه باید برای خدمت‌رسانی هرچه بهتر به زائران و مسافران در تابستان سال جاری برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد، گفت: فعالیت ستاد خدمات سفر خراسان رضوی به پایان نمی‌رسد بلکه این ستاد باید از هم اکنون برای خدمت‌رسانی مناسب در تابستان برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های اجرایی را انجام دهد.

وی با بیان اینکه باید در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته نگاه ویژه‌ای به حوزه خدماتی و اقتصادی داشته باشیم، اظهار کرد: با توجه به تجربه موفقی که در نوروز 94 در بحث خدمات سفر از مبدا تا مبدا برای تعدادی از دانشجویان به دست آمد، می‌توان از آن در بحث جذب زائر و مسافر خارجی هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی کرد.

رشیدیان با اشاره به حضور زائران خارجی در شهر مشهد، بیان کرد: هم اکنون به برکت وجود بارگاه منور امام رضا(ع) این شهر سالانه میزبان بیش از دو میلیون زائر خارجی است، که نسبت به سال 92، حدود 33 درصد رشد داشته است.

استاندار خراسان رضوی با تأکید براینکه هم اکنون کمترین برنامه‌ریزی برای جذب زائر خارجی صورت می‌گیرد، گفت: استقبال و حضور زائران و گردشگران در شهر مشهد بیشتر به دلیل وضعیت و شرایط عراق و سوریه است.

ضرورت آماده‌سازی مسیرهای زائران پیاده

وی یادآور شد: در سال گذشته شاهد بودیم که برای آماده‌سازی مسیرهای زائران پیاده، بودجه‌ای اختصاص پیدا کرد که اداره کل راه و شهرسازی استان باید هر چه سریعتر این مسیر را تکمیل و برای خدمات دهی به این زائران آماده کند.

استاندار خراسان رضوی خطاب به مدیران خانه‌های مسافر، گفت: تمام افرادی که خانه مسافر دارند باید در فرصت باقی مانده تا تابستان نسبت به بازسازی و ارتقای وضعیت خود در سطح استانداردها اقدام کنند، آن‌ها می‌توانند به بانک‌ها برای گرفتن تسهیلات ویژه نیز مراجعه کنند.

رشیدیان ادامه داد: در نوروز امسال بسیاری از خانه‌های مسافر که دارای استانداردهای اسکان مسافر نبودند تعطیل شدند، بنابراین به آن‌ها پیشنهاد می‌شود نقص‌های خود را برطرف و مجوز ارائه خدمات به مسافران را دریافت کنند.

captcha