استاد فقیه‌سبزواری بدون شعار برای عمل به دستورات اسلام تلاش می‌کند
کد خبر: 3238006
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
در مراسم بزرگداشت استاد فقیه‌سبزواری عنوان شد:

استاد فقیه‌سبزواری بدون شعار برای عمل به دستورات اسلام تلاش می‌کند

گروه اندیشه: مراسم بزرگداشت استاد سید علی‌نقی فقیه‌سبزواری در حالی با قرائت پیام آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی، امام جمعه موقت تهران در مشهد برگزار شد که دانش‌آموختگان مدرسه عالی شهید مطهری مشهد بر تلاش این استاد برای عمل به دستورات اسلام بدون شعار و اظهار دین‌ورزی تأکید کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم بزرگداشت استاد سید علی‌نقی فقیه‌سبزواری، استاد ادب و مدیر سابق  دبیرستان علوم معارف شهید مطهری مشهد صبح امروز، 11 اردیبهشت‌ماه با قرائت پیام آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی، تولیت مدرسه عالی شهید مطهری و امام جمعه موقت تهران و با حضور این استاد و دانش‌آموختگان دبیرستان شهید مطهری در مشهد برگزار شد.

قرائت پیام آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی

در این مراسم پیام آیت‌الله محمد امامی‌کاشانی، تولیت مدرسه عالی شهید مطهری و امام جمعه موقت تهران که برای استاد فقیه‌سبزواری نگاشته شده بود، قرائت شد که در این متن کوتاه آمده است: «بسم الله الرحمن الرحیم مَنْ عَمِلَ صالِحاً مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثی‏ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیاةً طَیِّبَةً وَ لَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ ما کانُوا یَعْمَلُونَ، بدینوسیله از خدمات مؤثر جنابعالی در دبیرستان پسرانه علوم و معارف اسلامی شهید مطهری مشهد مقدس سپاسگذاری می‌نمایم و دوام توفیقات شما را در عرصه‌های علمی و تربیتی از خداوند خواستارم».

حجت‌الاسلام حسین ناصری، استاد فقه دانشگاه فردوسی مشهد و دانش‌آموخته دبیرستان علوم معارف شهید مطهری نیز در مراسم گرامیداشت استاد سید علی‌نقی فقیه‌سبزواری با اشاره به اینکه در سال 1368 برای اولین‌بار با استاد فقیه‌سبزواری ملاقات کرده است، اظهار کرد: از خاندان آیت‌الله سید حسین فقیه‌سبزواری غیر از نورانیت و معنویت انتظار نمی‌رود، بر این اساس سید جواد و سید علی‌نقی فقیه‌سبزواری، فرزندان این عالم ربانی نیز از برکات معنوی و علمی پدر بزرگوار خویش برخوردار بودند.

وی با بیان اینکه در عصر معناگرایی و معنویت‌گرایی قرار داریم، گفت: انسان‌هایی مانند فقیه‌سبزواری بدون شعار و اظهار دین‌ورزی برای عمل به دستورات اسلام تلاش می‌کنند به گونه‌ای که ایشان برای مباحث ادبی خارج از کلاس نیز وقت زیادی صرف می‌کند.

تعلیم علم و ادب در خارج از زمان کلاس

استاد فقه دانشگاه فردوسی مشهد به وجهه علمی استاد سید علی‌نقی فقیه‌سبزواری اشاره کرد و افزود: این استاد بزرگوار خارج از زمان کلاس درس نیز به تعلیم علم و ادب می‌پردازد و همیشه با دانش‌آموزان رابطه داشت، حتی گاهی در مورد وسائل خانوادگی نیز به دانش‌آموزان مشورت می‌داد.

در ادامه مراسم گرامیداشت استاد سید علی‌نقی فقیه‌سبزواری، حجت‌الاسلام مرتضی دهشت، فرزند مرحوم آیت‌الله غلامرضا دهشت و دانش‌آموخته سابق دبیرستان علوم معارف شهید مطهری با اشاره به اینکه بزرگداشت استاد فقیه‌سبزواری در واقع یک بزرگداشت قرآنی است، اظهار کرد: تقدیر از چهره‌های برتر از دیدگاه قرآن،‌ عمل شایسته‌ای به شمار می‌رود و بر این عمل تأکید شده است.

وی به شاخص چهره‌های برتر از دیدگاه اسلام اشاره کرد و ادامه داد: چهره برتر از نگاه قرآن دارای دو ویژگی است که شامل ایمان و عمل صالح می‌شود، بر این اساس استاد فقیه‌سبزواری یکی از چهره‌های برتر کشور اسلامی است، چرا که با ایمان بوده و داشتن شاگرانی صالح که امروز شاهد آن هستیم، نمونه‌ای از عمل صالح ایشان به شمار می‌رود.

استفاده استاد فقیه‌‍سبزواری از روش انبیاء

وی مربی و معلمی را ویژگی مهم استاد فقیه‌سبزواری برشمرد و گفت: ابتدا پژوهش و سپس آموزش که توسط استاد فقیه‌سبزواری انجام شده است، از ویژگی‌های ائمه(ع) بوده لذا انبیاء(ص) و ائمه(ع) ابتدا به تزکیه نفس پرداخته و سپس به آموزش می‌پرداختند از همین رو استاد فقیه‌سبزواری نیز از این روش استفاده کرده و تبدیل به یک چهره برتر شده‌اند.

در ادامه مراسم، دانش‌آموختگان سابق دبیرستان علوم و معارف اسلامی شهید مطهری مشهد به بیان خاطرات خویش در محضر استاد فقیه‌سبزورای پراختند و احمد افخمی، از اساتید قرآنی دبیرستان شهید مطهری شعری را که این استاد در کلاس قرآن می‌خواند، قرائت کرد.

سپس حجت‌الاسلام غلامرضا ذاکری، مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) مشهد با اشاره به خصوصیت پیامبر(ص) اظهار کرد: خداوند رسولی از جنس مردم برای ما فرستاد که مشقت‌های ما برای وی مشقت و شادی ما برای او شادی بوده است، بر این اساس استاد فقیه‌سبزواری نیز از سیره اخلاقی پیامبر(ص) بهره گرفته و برای برطرف‌کردن مشکلات شاگردان خویش تلاش می‌کرد.

شناخت بیشتر استاد فقیه‌سبزواری با برگزاری جلسه بزرگداشت

وی با بیان اینکه امروز شاهد هستیم شاگردان دبیرستان علوم و معارف اسلامی شهید مطهری مشهد گام‌های مؤثری در جهت پیشرفت اهداف جامعه اسلامی برداشته‌اند، گفت: خاطراتی که از شاگردان استاد فقیه‌سبزواری در جلسه بزرگداشت ایشان بیان شد، باعث شناخت بیشتر این استاد بزرگوار می‌شود که می‌توان این خصوصیات را به عنوان الگو در جامعه معرفی کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر(ع) مشهد با تأکید بر اینکه مؤسسات علمی باید طوری باشند که خفقان در آن حاکم نباشد، ابراز کرد: دانش‌آموختگان دبیرستان شهید مطهری به واسطه محیط شاد و مفرحی که در این دبیرستان حاکم بود، رشد کرده و امروز با کسب مدارک علمی به خدمت در جامعه مشغول هستند.

سخنان کوتاه استاد فقیه‌سبزواری با وجود کسالت

در پایان مراسم گرامیداشت استاد سید علی‌نقی فقیه‌سبزواری، این استاد بزرگوار که به دلیل کسالت و بیماری قادر نبود بر روی سن حاضر شود، طی سخنی کوتاه با بیان اینکه در سن 40 سالگی وارد دبیرستان علوم و معارف اسلامی شهید مطهری مشهد شده است، ابراز کرد: روز اول که وارد این دبیرستان شدم، حس کردم بضاعت علمی ندارم و این‌ها سال‌ها از من جلوتر هستند، بر این اساس احساس می‌کردم در تمام سال‌هایی که در این دبیرستان بوده‌ام به عنوان یک شاگرد مطالب زیادی آموخته‌ام.

یادآور می‌شود، در پایان مراسم که در فرهنگسرای ترافیک مشهد برگزار شد، از استاد سید علی‌نقی فقیه‌سبزواری و اساتید دبیرستان علوم و معارف اسلامی شهید مطهری مشهد تقدیر به عمل آمد.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
مصطفی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۲/۱۲ - ۰۰:۲۴
0
0
استاد ادب در مراسم تجلیلش هم مدرس بود.مدرس کتاب وجودش.اینبار در کلاس درسش،تواضع،اخلاق،علم و خلاصه،اسلام و مسلمان را معنی کرد.
استاد،سایتان مستدام و جایگاه عالیتان،متعالی باد
captcha