احداث پارک قرآنی در مشهد/ یادمان‌هایی که الهام‌بخش آیات الهی می‌شوند
کد خبر: 3307499
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

احداث پارک قرآنی در مشهد/ یادمان‌هایی که الهام‌بخش آیات الهی می‌شوند

گروه هنر: یک هنرمند قرآنی با اشاره به راه‌اندازی نخستین پارک قرآنی در محدوده «شهرک غرب» مشهد، دلیل تأسیس این پارک قرآنی را نیاز فرهنگی مردم آن منطقه دانست.

حسن نوغانی، هنرمند قرآنی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه هنر بهترین ابزار انتقال پیام در جامعه است و تمام برنامه‌ها از جمله آمیزه‌های قرآنی و فرهنگی از این طریق انتقال می‌یابد، گفت: در این راستا نخستین پارک قرآنی در محدوده «شهرک غرب» مشهد راه‌اندازی می‌شود.

دور بودن از مسائل معنوی؛ در «شهرک غرب» مشهد

وی دلیل تأسیس پارک قرآنی در محدوده «شهرک غرب» مشهد را نیاز فرهنگی مردم آن منطقه دانست و ادامه داد: در تمام سطح شهر مشهد، بافت‌های دست‌نخورده و قدیمی دیده می‌شود، مخصوصا در محدوده منتهی به حرم، مردم از نظر فرهنگی و قرآنی بی نیاز هستند، لذا تصمیم گرفته شد تا در این منطقه که از مسائل معنوی دور است، پارک قرآنی راه‌اندازی کنیم.

نوغانی با اشاره به اینکه در منطقه شهرک غرب، حتی هیئت های مذهبی در ایام محرم کمتر فعالیت دارند، عنوان کرد: طبق صحبت های انجام شده با شهرداری، قرار شد تا هیئت های مذهبی که در محدوده اطراف حرم یا مرکز شهر طی ایام محرم ساکن می شوند به شهرک غرب بیایند تا در این سطح شهر هم، نیازهای مذهبی افراد تأمین شود.

وی پارک «نیلوفر» را بهترین گزینه برای تأسیس پارک قرآنی دانست و بیان کرد: این پارک مخاطبان زیادی از سراسر شهر دارد و نسبت به پارک‌های دیگر سطح شهر از امکانات خوبی نیز برخوردار است.

یادمان‌های ثابت با آیات قرآنی

پیشکسوت حکاکی روی سنگ ادامه داد: با استفاده از متخصصان در جامعه قاریان قرآن مشهد، آیاتی را انتخاب کردیم تا بر اساس آن و بسته به فضای فرهنگی پارک یادمان‌های ثابت در ابعاد کوچک و بزرگ با ابزارهایی چون، حکاکی روی سنگ، خوشنویسی و معرق طراحی کنیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته قول احداث کانون هنرهای قرآنی در ساختمان ناحیه سه را از شهردار گرفتیم، اظهار کرد: احداث کانون هنرهای قرآنی در ساختمان ناحیه سه که بدون استفاده در منطقه شهرک غرب بود می‌تواند محیط مناسبی برای هنرهای قرآنی باشد.

این هنرمند قرآنی ادامه داد: برای تأسیس این پارک قرآنی، دبیرخانه شورای محلات قول‌هایی داده است که اگر محقق نشد از طریق شهرداری مشهد که استقبال خوبی از این طرح داشتند، پیگیری خواهیم کرد.

captcha