فاصله نظام‌ بانکداری با معیارهای اصلی حکومت اسلامی
کد خبر: 3339667
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱

فاصله نظام‌ بانکداری با معیارهای اصلی حکومت اسلامی

گروه اجتماعی: نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: متأسفانه در حال حاضر در نظام‌های بانکداری، ‌اداری و اجتماعی با معیارهای اصلی حکومت اسلامی فاصله داریم؛ در این زمینه مسئولان رسالت بسیار سختی برعهده دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، احمد آریائی‌نژاد، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی پنج‌شنبه، 15 مرداد در جمع خبرنگاران،‌ عنوان کرد: باید تلاش کرد تمامی معیارهای ائمه(ع) در حکومت اسلامی جاری و ساری شود.

وی افزود: انقلاب ما 5 مرحله دارد پیروزی انقلاب، ‌تأسیس حکومت اسلامی، ‌ایجاد دولت اسلامی‌، ایجاد کشور اسلامی و ایجاد تمدن اسلامی، ‌5 مرحله اصلی به شمار می‌رود؛ در ایجاد حکومت اسلامی هنوز به کمال مطلوب نرسیده‌ایم و تا آن فاصله زیادی داریم.

همه افراد جامعه وظایف خود را به بهترین شکل ممکن ایفا کنند

آریائی‌نژاد ‌با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته 37 سال گذشته، ‌ادامه داد: ما در مراحل سوم و چهارم حکومت اسلامی هستیم؛  متأسفانه در حال حاضر در نظام‌های بانکداری، ‌اداری و اجتماعی با معیارهای اصلی حکومت اسلامی فاصله داریم؛ در این زمینه مسئولان رسالت بسیار سختی برعهده دارند و همه افراد جامعه باید وظایف خود را به بهترین شکل ممکن ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه تمامی انسان ها در صحنه زندگی خود در قالب مشاغل مختلف نقشی برعهده دارند،  خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنند در جای خودشان بهترین اثر را برجای بگذارند و مطمئن باشید بهترین و ماندگارترین آثار مربوط به اعمالی است که برای رضای خداوند و با محتوای الهی انجام شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تمامی وسایل،‌ تجهیزات و امکانات دنیوی،، ابزاری برای رسیدن به سعادت اخروی است، ‌اظهارکرد: گاهی حق را روی باطل می پوشانیم و حق مستور می ماند.

وی با تأکید بر اینکه ملایر اگر می خواهد پیشرفت کند باید واقعیت ها به سمت حقیقت سوق یابد، ادامه داد: سلایق سیاسی، ‌مختلف است اما اصلش باید زیر پرچم ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی باشد.

نقد منطقی و منصفانه،‌ سازنده و راهگشاست

وی ‌در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه با گذر زمان برخی از ارزش‌های معنوی اوایل انقلاب در جامعه کم‌رنگ شده، ‌افزود: یکی از وظایف رسانه‌ها تبلیغ کار خوب است؛ نقد منطقی و منصفانه،‌ سازنده و  راهگشاست و مسئولین باید نقد منصفانه خبرنگاران و رسانه‌ها را پذیرا باشند، اگر فعالان این عرصه به کارشان ایمان و  اعتقا نداشته باشند، ‌به نتیجه نمی‌رسند.

captcha