مرحله شهرستانی مسابقات قرآن تهران متقاضیان خود را جا گذاشت!
کد خبر: 3357516
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
گزارش ایکنا/

مرحله شهرستانی مسابقات قرآن تهران متقاضیان خود را جا گذاشت!

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن استان تهران در حالی هفته گذشته برگزار شد که برخی از متقاضیان از این مسابقات جاماندند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه اوایل مردادماه بود که پس از اعمال تغییراتی در آئین‌نامه مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران، فراخوان خود را براساس آئین‌نامه جدید اعلام و ثبت نام در مرحله شهرستانی این مسابقات را از اوایل مردادماه در استان‌های سراسر کشور آغاز کرد.

ثبت نام از طریق سایت رسمی مسابقات قرآن
در فراخوان اعلام شده از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه به‌منظور برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف، نحوه ثبت نام در این دوره از مسابقات به سه طریق اعلام شده بود که روش اول مراجعه به سایت رسمی مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به نشانی اینترنتی http://s-iqc.ir/register.aspx، روش دوم مراجعه به ادارات اوقاف و امور خیریه و ثبت نام توسط اداره در سایت(در صورت عدم دسترسی شرکت‌کننده به اینترنت) و روش سوم نیز از طریق سامانه پیامکی بود.

امکان ثبت نام از طریق ادارات اوقاف هم وجود داشت
در حالی که بسیاری از شرکت‌کنندگان در سراسر کشور به‌دلیل دسترسی آسان به اینترنت ثبت نام در مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن را به صورت شخصی انجام داده‌اند و دیگر نیازی به مراجعه به ادارات اوقاف و امور خیریه استان‌ها برای ثبت نام نبوده است در تهران نیز بسیاری از علاقه‌مندان به شرکت در مسابقات قرآن با توجه به اطلاعات اعلام شده در فراخوان مسابقات، ثبت نام خود را از طریق سایت رسمی مسابقات انجام داده و منتظر اعلام زمان و مکان برگزاری مسابقات شهرستانی در تهران شدند.
اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران که طی سالهای متمادی تلاش زیادی در برگزاری مسابقات قرآن در مراحل شهرستانی و استانی داشته و گه‌گاهی میزبانی مسابقات کشوری را نیز عهده‌دار می‌شود و به خوبی از عهده این کار نیز برمی‌آید این بار بدون اطلاع‌رسانی شفاف از زمان و مکان برگزاری مرحله شهرستانی مسابقات، این مسابقات را طی هفته گذشته در شهرستان‌های استان تهران برگزار کرد؛ اتفاقی که برای برخی از شرکت‌کنندگان کمی شوک ‌برانگیز و غیرمنتظر بود.

مرحله شهرستانی مسابقات قرآن استان تهران از 7 تا 13 شهریور برگزار شد
مرحله شهرستانی مسابقات قرآن استان تهران از شنبه، هفتم شهریورماه آغاز و روز گذشته، 13 شهریورماه به پایان رسید که در مجموع مرحله شهرستانی مسابقات قرآن استان تهران در شهرستان‌های شهرری، اسلامشهر، جنوب غرب تهران، ورامین و پیشوا، غرب تهران، دماوند و فیروزکوه، رباط کریم و بهارستان، پاکدشت، شهریار، شمال شرق و جنوب شرق تهران، شمال غرب تهران، شهر قدس و ملارد، ناحیه(3) و شمیران و لواسان برگزار و راه‌یافته‌گان به مرحله استانی این مسابقات مشخص شدند.

پایگاه اطلاع‌رسانی بدون اطلاع‌رسانی

نکته دیگر اینکه به هنگام برگزاری مسابقات در مرحله شهرستانی پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان تهران http://tehran.awqaf.ir/ اطلاع‌رسانی از مسابقات مانند قرار دادن جداول زمان برپایی مسابقات را به‌صورت مشخص نداشت و صفحه اصلی سایت مملو از مصاحبه‌هایی با ورزشکاران بود که درباره موضوع وقف صحبت‌ کرده بودند و اگر خبری نیز درباره مسابقات مرحله شهرستانی مشاهده می‌شد اخبار مربوط به مسابقات در روز یا روزهای گذشته بود.

جاماندگان از مرحله شهرستانی مسابقات قرآن استان تهران
مرحله شهرستانی سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن در شهرستان‌های استان تهران در حالی برگزار شد که اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران طی هفته‌های اخیر اطلاع‌رسانی دقیق و مؤثر درباره زمان و مکان برگزاری مسابقات شهرستانی نداشته است تا جایی که برخی از شرکت‌کنندگان در مناطق مختلف شهر تهران طی اطلاع‌رسانی‌های صورت گرفته از طریق خبرگزاری ایکنا از زمان و مکان برگزاری مسابقات مطلع شده و طی تماس‌های مکرر با ایکنا از مسئولان مربوطه گله کرده و اعلام کرده‌اند به‌دلیل عدم اطلاع‌رسانی اداره اوقاف و امور خیریه استان تهران از این مسابقات جا مانده و باید تا مسابقات قرآن سال آینده صبر کنند.
افرادی که از مرحله شهرستانی مسابقات قرآن استان تهران جا مانده‌اند، کسانی هستند که به گفته خود از طریق سایت رسمی مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ایران ثبت نام خود را انجام داده‌اند اما پس از اینکه از برگزاری پایان یافتن مرحله شهرستانی مسابقات اطلاع پیدا کرده‌ و متوجه شده‌اند که به‌دلیل عدم اطلاع‌رسانی صحیح از سوی اداره اوقاف استان تهران از این مسابقات جا مانده‌اند با این اداره کل نیز تماس گرفته و یا به صورت حضوری مراجعه کرده‌اند اما پاسخی که طی این پیگیری‌ها دریافت کرده‌اند این بوده است که ثبت نام باید فقط از طریق اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان تهران انجام می‌شد نه سایت رسمی مسابقات قرآن!!
برخی جاماندگان از مرحله شهرستانی مسابقات قرآن استان تهران طی تماس با ایکنا عنوان کردند که ما جزو قاریان ممتاز هستیم و نباید با ما اینگونه رفتار می‌شد؛ همچنین برخی از جاماندگان نیز عنوان می‌کنند اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان تهران باید ثبت نام‌ها را براساس آنچه که مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام کرده بود انجام می‌داد نه اینکه به متقاضیان جامانده از مسابقات اعلام کند که ما ثبت نام از طریق سایت را قبول نداریم و باید ثبت نام از طریق اداره‌کل انجام می‌شد.
در این میان برخی جاماندگان از مرحله شهرستانی مسابقات قرآن استان تهران نیز عنوان می‌کنند که سطح مسابقات قرآن استان تهران بالا است و گاهی اوقات حتی همانند مرحله کشوری مسابقات است پس مسئولان برگزاری این مسابقات نباید اجازه دهند که با این ناهماهنگی‌ها سطح مسابقات استان تهران پایین آمده و تعداد شرکت‌کنندگان نیز کاهش یابد. حتی اگر تعداد این جاماندگان به تعداد انگشتان دو دست باشد باز باید به آن توجه شود.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
داود
|
-
|
۱۳۹۴/۰۶/۱۴ - ۰۹:۴۸
0
0
با سلام و وقت به خیر
بنده منتظر این خبر فقط و فقط از طریق خبرگزاری ایکنا بودم. پیش از این هر طور که بود می خواستم این ناهماهنگی را به سمع مسئولان برسانم اما راهی جز همان سایت اعلام شده نبود که پس از کلی پیام نگاری، تلفنی با بنده تماس گرفتند و از اطلاع رسانی های آتی اطمینان خاطر دادند ولی نهایتا در تهران آن شد که دیدید.
جالب اینجاست که تعدادی از مسئولان قرآنی ادارات اوقاف از این سایت بی خبر بودند و آنهایی که مطلع بودند این سایت را برای ثبت نام بی اعتبار و بی ارزش می خواندند.
همچنین مستحظر باشید که این روال البته نه با این شدت سال گذشته هم از طریق سایت quraniran.ir برقرار بود و انتظار می رفت مشکل در سال ۹۴ برطرف شود.
این نشانه توسعه نیافتگی است که بعد از ۳۷ سال برگزاری مسابقات، هیچ پیشرفتی وجود نداشته باشد (همان چیزی که آقای حسینی رئیس امور قرآنی سازمان اوقاف اعلام کردند).
امیدوارم مسئولان، خود را پاسخگوی این صرف وقت و هزینه های افراد و مقصر بخشی از عقب ماندگی قرآنی کشور بدانند.
در پناه قرآن
قاری
|
-
|
۱۳۹۴/۰۶/۱۴ - ۱۱:۵۴
0
0
با سلام
بنده نمیخوام دوستان قاری را دعوت به شورش کنم.
ولی اگر قراء تهران ذره ای همیت و جرات داشتند قطعا آقایان به خودشان اجازه نمیدادند که با سرنوشتمان اینگونه بازی کنند...
کافیست تا یک سال همه ی قراء متحد شده و در مسابقات اوقاف شرکت نکنند تا ببینید چگونه ورق برمیگردد...
همه برای یکی ............یکی برای همه
تا زمانی که قاریان عشق مسابقه وجود دارند وضعیت همینه که هست.
مسابقات
|
-
|
۱۳۹۴/۰۶/۱۴ - ۱۲:۰۴
0
0
من کاری با اوقاف ندارم
فقط برای خودمون متاسفم که این مسابقات و اینقدر بزرگش کردیم.
من از بیگانگان هرگز ننالم که هر چه کرد با من آشنا کرد
قاری
|
-
|
۱۳۹۴/۰۶/۱۵ - ۱۴:۲۰
0
0
متاسفانه این ناهماهنگی ها و بی برنامگی در برنامه های فرهنگی ما به ویژه برنامه های قرآنی باعث از بین رفتن انگیزه افراد خواهد شد و تبعات بدی برای جامعه خواهد داشت. بسیاری از قاریان را می شناسم که بابت بی برنامگی مسابقات اوقاف و متضرر شدن در این مسابقات و گاها حذف شدن با نهایت شایستگی به طور کل قرائت قرآن را رها کردند و به سمت و سویی دیگر رفتند. چه کسی باید پاسخگوی آنان باشد. چرا سازمان اوقاف بعد از این همه تجربه برگزاری مسابقات نباید پیشرفتی داشته باشد؟چرا جامعه قرآنی کشور اعتراض نمیکنند؟
captcha