اجرای طرح دانشجویی «میثاق مهر» در دانشگاه اسراء مشهد
کد خبر: 3384872
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
همزمان با محرم صورت می‌گیرد:

اجرای طرح دانشجویی «میثاق مهر» در دانشگاه اسراء مشهد

گروه اجتماعی: طرح دانشجویی «میثاق مهر» همزمان با آغاز ماه محرم و صفردر راستای ترویج فرهنگ عاشورایی در دانشگاه غیرانتفاعی اسراء مشهد با همکاری ستاد اقامه نماز خراسان رضوی اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام امرالله سبحانی‌نیا، رئیس ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ابراز کرد: طبق هماهنگی و همکاری ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی با دانشگاه غیرانتفاعی اسراء مشهد اجرای طرح دانشجویی «میثاق مهر» در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی از ابتدای ایام محرم و صفر سال جاری در کلاس‌های درس این دانشگاه صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح چندین برنامه فرهنگی ـ دینی در این دانشگاه انجام می‌شود، به عنوان نمونه همه اساتید این مؤسسه در طول دهه اول محرم فرازهایی از زیارت عاشورا از جمله سلام این زیارت را در ابتدای کلاس خود قرائت کرده و بعد تدریس را آغاز می‌کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی ادامه داد: همچنین مسابقه نماز و شعر عاشورایی و مسابقه آشنایی با امام حسین(ع) ویژه دانشجویان در ماه صفر اجرایی می‌شود.

سبحانی‌نیا تصریح کرد: این برنامه‌ها در راستای زنده نگه داشتن و گسترش شعائر و ارزش‌‌های دینی در سطح دانشگاه اجرا می‌شود لذا این ستاد آماده همکاری با دیگر دانشگاه‌های استان در مورد اجرای این‌گونه برنامه‌های فرهنگی است.

captcha