هم‌نوایی سربازان شش‎ماهه مکتب حسین(ع) با حضرت رباب/ حرم رضوی؛ میزبان مادران داغدار
کد خبر: 3385958
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱

هم‌نوایی سربازان شش‎ماهه مکتب حسین(ع) با حضرت رباب/ حرم رضوی؛ میزبان مادران داغدار

گروه اجتماعی: همزمان با نخستین جمعه ماه محرم‌الحرام در روز جهانی حضرت علی‌اصغر(ع)، گردهمایی شیرخوارگان حسینی در جوار ملکوتی امام رضا(ع) با حضور خیل بی‎شماری از مادران حسینی که برای تسلی‌دادن به دل داغدار رباب آمده بودند، با شور و شعوری وصف ناشدنی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از هر طایفه، قوم و آئینی که باشی، محرم که از راه می‌رسد، دلت می‌گیرد و غمگین می‌‎شود. گویی دلتنگی، جزء جدا نشدنی این ماه است. سوختن وجودت زمانی بیشتر می‌شود که بدانی در واقعه کربلا شیرخوار شش ماه حسین بن علی(ع) نیز چون سربازی کوچک برای دفاع از حقیقت قیام پدرش به میدان رزم رفت و لب تشنه سر از بدنش جدا شد.

 محرم که می آید همه مادران حسینی دنیا بی تاب تر از همیشه چشم به راه رسیدن اولین جمعه اند تا همنوا با غریبی طفل رباب، شیرخوارگان نازنین خود را نذر سربازی و فدایی شدن در رکاب منتقم خون شهید کربلا کنند تا علی اصغری تربیت  شوند.

امروز و همزمان با نخستین جمعه ماه محرم‌الحرام در روز جهانی حضرت علی‌اصغر(ع)، طفل شش ماه اباعبدالله الحسین(ع)، گردهمایی شیرخوارگان حسینی در جوار ملکوتی امام رضا(ع) با حضور خیل بی شماری از مادران حسینی به همراه فرزندان شیرخوارشان که برای تسلی‌دادن به دل داغدار رباب آمده بودند، با شور و شعوری وصف نشدنی برگزار شد.

امروز شیرخوارگان حسینی در آغوش مادران با طفل شش ماهه دشت کربلا، همنوا شده‌اند، بچه‌های کوچک با قلب‌ها و دل‌هایی پاک برای دلداری به میوه و دردانه اباعبدالله الحسین(ع) که در دشت کربلا تشنه شهید شد، به همراه مادران خود حضور و شوری حسینی را در حرم رضوی رقم زدند.

گردهمایی شیرخوارگان حسینی، ایرانی، شیعه و مسلمان و غیرمسلمان نمی‌شناسد، اصلا دلدادگی به آل‌الله، قوم و ملیت را برنمی‌تابد، از همین روست که در چنین روزی مادران دلسوخته‌ای از سرتاسر جهان فرزندان خود را به شش ماهه رباب می‌سپارند و تا شیری در وجودشان بریزند که با نام حسین(ع) در آمیخته است و آنان هم چون دردانه حسین(ع)، مکتبی و ولایی و حسینی شوند.  

مادران کربلایی امروز به یاد طفل شش ماهه امام حسین(ع) لباس سبز و سفید بر تن کودکان خود پوشانده و با در آغوش گرفتن نازنین فرزندشان رسم دلدادگی و عاشقی نسبت به اهل بیت(ع) به ویژه سیدالشهدا(ع)، کشته دشت نینوا را از همین دوران شیرخوارگی به فرزندانشان می‌آموزند چون شاگردی در مکتب حسین(ع) سن و سال نمی‌شناسد.

برخی از این مادران در چنین روزی در دادن شیر به فرزندان خود کمی درنگ کنند تا ناله و زاری فرزندشان آن‌ها را یاد بی تابی رباب بیاندازد و سوخته دل‌تر شوند.

اینجا در قطعه ای از بهشت در جوار ملکوتی علی بن موسی الرضا(ع) بوی مظلومیت و غریبی شهدا دشت کربلا به خصوص شش ماهگی کوچکترین سرباز حسین(ع) به مشام می‌رسد و احمد واعظی و امیر عارف، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نیز در رثای این کودک شش ماهه حسین(ع) مرثیه سرایی کردند.

از ساعات اولیه صبح امروز خیابان‌های منتهی به حرم مطهر رضوی مملو از مادران دلداده‌ای است که عشق به تربیت فرزندی حسینی آنان را به سوی کوی رضا(ع) فرا خوانده بود تا با اشک و ناله و سوز دل فرزندانی چون علی اصغر(ع) برای سربازی امام عصر(عج) پرورش دهند و او را نذر ولایت آل الله کنند.

حانیه لازم‌رودی

captcha