رونمایی از اثر حجاری «زیارت عاشورا» در آستان عبدالعظیم(ع)
کد خبر: 3386363
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
خانزاده خبر داد:

رونمایی از اثر حجاری «زیارت عاشورا» در آستان عبدالعظیم(ع)

گروه هنر: روز گذشته زیارت عاشورا را بر روی سنگی به ابعاد ۵ در ۵ سانتیمتر حجاری کردم که همزمان با عاشورای حسینی با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از آن رونمایی می شود.

رائین خانزاده، هنرمند ریزنگار قرآنی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اعلام این خبر گفت: قطعاتی از سنگی که متعلق به مضجع شریف امام حسین(ع) بود و دو سال پیش در پی تعویض ضریح آن حضرت با سنگی دیگر جایگزین شد، به برخی از دوستان و مسئولان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اهدا شد که یکی از دوستان به نام آقای فاضلی نیز تکه‌ای از این سنگ به ابعاد 5 در 5 سانتیمتر را در اختیار داشتند.
وی گفت: اخیراً وی مشتاق بود تا اتفاقی هنری روی این سنگ انجام شود که من پیشنهاد حک شدن زیارت عاشورا را دادم که مورد موافقت قرار گرفت و ظرف روز گذشته موفق به حجاری زیارت عاشورا روی آن شدم و با استفاده از خطی شبیه نستعلیق کل این دعا را روی سنگ ریزنگار کردم.
خانزاده ادامه داد: قرار است شنبه هفته آینده مصادف با عاشورای حسینی با حضور در  حرم عبدالعظیم حسینی(ع) واقع در شهر ری از این اثر حجاری که روی سنگ مرمر سبز انجام شده است، رونمایی کنیم.
این ریزنگار قرآنی که اخیراً نیز ریزنگاری قرآن در دو صفحه طلا با ابعاد 12 در 16 سانتیمتر را به انجام رساند در ادامه به بیان خاطره شیرین حضور به محضر مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: 9 سال پیش در ایام محرم به اتفاق جمعی از هنرمندان به محضر ایشان شرفیاب شدیم؛ من چیزی برای عرضه آماده نداشتم اما تصمیم گرفتم با سنگ عقیقی که در اختیار دارم در فاصله زمانی کمی تا شرفیابی اثری را خلق و به ایشان عرضه کنم.
اهدای عقیق منقوش به ضریح امام حسین(ع) به رهبر انقلاب

خانزاده تصریح کرد: روی سنگ عقیق ضریح شش گوشه امام‌حسین(ع) و تابلوی مشهور «عصر عاشورا» را حک کردم و حضوراً تقدیمشان کردم و خاطرم هست که معظم‌له به وجد آمدند و به من گفتند که معمولاً آثار هنری اهدایی را به آستان قدس رضوی تقدیم می‌کنند اما برای این سنگ عقیق، سفارش رکابی خواهند داد تا به عنوان انگشتری آن را به انگشت مبارکشان بیندازند.
وی در پایان گفت: بارها از طریق تلویزیون و یا مراجعه حضوری انگشتر عقیقی که توسط این حقیر حجاری شده بود را در دستان میارک ایشان مشاهده کردم و البته چیزی که برای من هیجان‌انگیز بود اینکه من در آن سالها در شرایط مالی خوبی قرار نداشتم و معظم‌له از حساب شخصی خودشان چکی به مبلغ 6 میلیون تومان به نام من صادر کردند که خیر و برکت آن وجه همچنان در زندگی شخصی و حرفه‌ای من جاری است و انگیزه من را برای ادامه این هنر مضاعف کرده است.

captcha