تابلوی معرق «زیارت عاشورا» به آستان قدس رضوی اهدا شد
کد خبر: 3395196
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
از طرف هنرمند لرستانی؛

تابلوی معرق «زیارت عاشورا» به آستان قدس رضوی اهدا شد

گروه هنر: تابلوی معرق «زیارت عاشورا» اثر عزیزکرم علی‌نژاد، هنرمند لرستانی جهت اهدا به آستان مقدس و آسمانی ثامن‌الحجج(ع) آماده شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، تابلوی معرق «زیارت عاشورا» اثر عزیزکرم علی‌نژاد، هنرمند لرستانی جهت اهدا به آستان مقدس و آسمانی ثامن‌الحجج(ع) آماده شد.

علی‌نژاد، هنرمند معرق‌کار لرستانی در این مورد گفت: عشق و ارادت خاص به امام حسین‌(ع) و اهل‌ بیت ایشان موجب شد پا به عرصه هنر و مذهب با سبک نستعلیق و معرق بگذارم و طی سال‌های گذشته در زمینه سرامیک‌کاری نیز فعالیت خود را به‌صورت حرفه‌ای و مدون آغاز کرده‌ام.
وی موفقیت خود را در اجرا، طراحی و خوشنویسی و معرق‌کاری متن کامل زیارت عاشورا مهم‌ترین افتخار کسب شده برای خود عنوان کرد و افزود: این کتیبه در ابعاد 2 متر در 4 متر، معرق شده از چوب روسی با ضخامت 10 میلی‌متر کار شده است.
علی‌نژاد ادامه داد: این اثر در 12 سطر با خط نستعلیق و در مدت زمان 1500 ساعت کار مفید به اتمام رسیده است و بر روی تمام خطوط دست نوشته پلی‌استر(چیلر) پاشیده شده تا از ورود رطوبت و مور به چوب کتیبه جلوگیری شود.
این هنرمند خرم‌آبادی گفت: این کتیبه که بزرگ‌ترین کتیبه زیارت عاشوراست، هفته گذشته در گردهمایی بزرگ عاشوراییان خرم‌آبادی با حضور رئیس هیئت‌‌های مذهبی کشور، نماینده ولی فقیه در لرستان و رئیس حوزه هنری استان رونمایی شد.
علی‌نژاد متولد 1349 در خرم‌آباد ،  20سال است که فعالیت هنری خود را دررشته‌هایی مانند خوشنویسی و معرق کاری فعالیت کرده است.
اهدای چند اثر برجسته، خوشنویسی و معرق متن کامل زیارت عاشورا در سال 89 و اهدای آن به آستان مقدس امامزاده عبدالله در شهر خرم‌آباد، طراحی و معرق نام مقدس 72 تن از شهدای کربلا در مدت 6 ماه و اهدای آن به موزه آستان مقدس حضرت معصومه(س) و سال 93 کار طراحی و خوشنویسی نام مقدس «یا حسین» نگاشته شده از شش هزار قطعه سرامیک را در مدت زمان 200 ساعت و چند اثر دیگر از جمله فعالیت‌های هنری مذهبی علی‌نژاد است.

captcha