گرامیداشت سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حرم رضوی
کد خبر: 3471600
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۷

گرامیداشت سی‌وهفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حرم رضوی

گروه اجتماعی: معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به فرا رسیدن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ابراز کرد: در آستانه ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، برنامه‌های متنوع و ویژه فرهنگی و قرآنی در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، دستاورد رهبری امام راحل(ره)، تلاش شهیدان و فداکاری دلاورانه ملت غیور ایران اسلامی است که به منظور بزرگداشت و گرامیداشت این پیروزی، برنامه‌های متنوعی در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه
همزمان با این ایام، اساتید و سخنرانان حرم مطهر رضوی در رواق امام خمینی(ره) علاوه بر تبیین معارف رضوی به بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی خواهند پرداخت، افزود: حجت‌الاسلام مهدی شریعتی‌تبار، مدیر عامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تا سه شنبه 13 بهمن‌ماه، در موضوع انقلاب اسلامی امام‌ خمینی(ره) و ولایت فقیه و رهبری و همچنین انقلاب اسلامی و مردم سالاری دینی، همدلی و همزبانی دولت و ملت به ایراد سخن می‌پردازد.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: همچنین سخنرانی حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد از چهارشنبه، 14 بهمن‌ماه الی جمعه 16 بهمن‌ماه ساعت 18در موضوع انقلاب اسلامی نهضت علمی، اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی، انقلاب اسلامی ایمان جهاد و شهادت و انقلاب اسلامی، وحدت امت اسلامی عدالت‌خواهی و حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) از دیگر این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

اجرای برنامه‌های در سایه‌سار رضوان
وی با بیان اینکه در ادامه این سخنرانی‌ها مراسم
همخوانی و سرود توسط گروه‌های سرود اجرا خواهد شد، اضافه کرد: همه روزه در رواق‌های دارالحکمه و دارالاجابه در ساعات 10:45 و 16:15 تحت عنوان «در سایه سار رضوان» مراسم سخنرانی و بیان احکام ویژه خواهران صورت می‌گیرد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به ویژه برنامه قرآنی «چند قدم در جاده معجزه» بیان کرد: در رواق امام خمینی(ره) بعد از نماز صبح ترتیل نیم جزء قرآن کریم اجرا خواهد شد که صحن جمهوری اسلامی و دارالقرآن الکریم نیز بعد از نماز مغرب و عشاء میزبان جلسات آموزشی قرائت قرآن کریم هستند.

وی تصریح کرد: برگزاری کارگاه قرائت، حفظ، تفسیر، حدیث و پاسخگویی به سوالات قرآنی از شنبه تا پنجشنبه، 10 الی 16 بهمن‌ماه ویژه برادران از ساعت 17 الی 19 و ویژه خواهران از ساعت 10 الی 12:30 در دارالقرآن از دیگر این برنامه‌ها است.

جلسات پرسمان دینی

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی اضافه کرد: جلسات پرسمان دینی با موضوعات دستاوردهای نظام و انقلاب اسلامی، تمایز انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها، برکات رعایت نظم و قانون و ... هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء در صحن جمهوری اسلامی و رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی میزبان زائران خواهد بود.

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های کودکانه در حرم گفت: مسابقه فرهنگی کبوتران حرم، برنامه دانش‌آموزی جوانه‌های رضوی(صحن جمهوری اسلامی و رواق دارالهدایه)، جوانه‌های معرفت ویژه کودکان 4 تا 10 سال(رواق دارالحجه)، بچه‌های انقلاب(صحن جمهوری اسلامی و رواق دارالهدایه) و کبوترانه(سر درب غربی صحن جامع رضوی) از دیگر ویژه برنامه‌های ویژه مخاطبان کودک و نوجوان به شمار می‌رود.
captcha