کلینیک معنویت‌درمانی مهر رضوی در بیمارستان رضوی راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3482696
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
برای ارائه خدمات بهتر به بیماران سرطانی؛

کلینیک معنویت‌درمانی مهر رضوی در بیمارستان رضوی راه‌اندازی می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرعامل بیمارستان رضوی از راه‌اندازی کلینیک معنویت‌درمانی در مرکز مهر رضوی به منظور ارتقا خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به سرطان از سال 95 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی،‌ به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، سعید هاشم‌زاده، مدیرعامل بیمارستان رضوی از راه‌اندازی کلینیک معنویت‌درمانی در مرکز مهر رضوی به منظور ارتقای خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به سرطان از سال 95 خبر داد.
وی ضمن اعلام این خبر عنوان کرد: تأثیر مسائل روانشناختی و روانشناسی در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بیماران به خصوص بیماران سرطانی ثابت شده که از جمله مهم‌ترین این روش‌ها معنویت‌درمانی در بیماران سرطانی است.
هاشم‌زاده، با بیان اینکه معنویت‌درمانی به معنای در نظر گرفتن باورهای دینی و معنوی بیمار مبتلا در فرآیند درمانگری است، بیان کرد: بسیاری از بیماران مبتلا به سرطان با تکیه بر باورها و اعمال مذهبی یا معنوی برای کنار آمدن با بیماری خود تلاش می‌کنند که به این کار، سازگاری معنوی می‌گویند.
مدیرعامل بیمارستان رضوی ادامه داد: در بیماری‌های سختی مانند سرطان، بیمار یا اعضای خانواده او که مراقبت از وی را بر عهده دارند، نیاز به حمایت‌های مذهبی و معنوی برای بهبود کیفیت زندگی خود دارند و بسیاری از تحقیقات نشان داده است که حمایت‌های معنوی می‌تواند تأثیر درمان‌های پزشکی را بهبود و ارتقاء ببخشد.
وی تصریح کرد: کلینیک معنویت‌درمانی مرکز مهر رضوی از یکشنبه، 15 فروردین ماه 95 آماده پذیرش بیماران خواهد بود که متقاضیان برای نوبت‌گیری می‌توانند با مرکز مهر رضوی به شماره تماس 6002794-0513 تماس حاصل کنند.
یادآور می‌شود، به همت آستان قدس رضوی و بیمارستان رضوی مرکز «مهر رضوی» به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین مراکز تحقیقات، آموزش، غربال‌گری، تشخیص و درمان سرطان کشور، مهرماه سال 94 در مشهد افتتاح شد.
captcha