خدمت به زائران حضرت معصومه(س)، با همت و تلاش جهادگونه محقق می‌شود
کد خبر: 3485841
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
آیت الله سعیدی:

خدمت به زائران حضرت معصومه(س)، با همت و تلاش جهادگونه محقق می‌شود

گروه سیاسی: تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها کارهای آستان مقدس در نوروز 95 را ابتکاری و نتیجه همت و تلاش جهادگونه دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، آیت الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز دوشنبه 16 فروردین ماه 95 در آیین شکرگزاری از خدمات نوروزی خادمان کریمه اهل بیت(س) که در سالن امام خامنه ای حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به شعار سال 95 گفت: مقام معظم رهبری بر حسب ضرورت و شرایط کشور و جهان، مردم و مسئولان را نسبت به اقتصاد مقاومتی و ضرورت اقدام و عمل در این عرصه ملزم نمودند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: دشمن تلاش دارد در جبهه اقتصادی در کشورهای اسلامی، به ویژه پیروان مکتب اهل بیت علیهم السلام نفوذ یافته و آنها را زمین گیر کند، در چنین شرایطی تنها راه مقابله، اقتصاد مقاومتی است.
وی با تقدیر از فعالیت خادمان آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در ایام نوروز و تلاش همه جانبه برای خدمت رسانی به زائران بانوی کرامت، گفت: آستان مقدس در سال پیش رو بر اساس رهنمودهای اهل بیت علیهم السلام حرکتی رو به جلو در پیش روی خود قرار داده است و به موفقیت هایی که دست یافته، قانع نخواهد شد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: کارهای که آستان مقدس در نوروز 95 انجام داد، کم نظیر و ابتکاری بود که با همت و تلاش جهادگونه تحقق یافت.
وی در ادامه با اشاره به داستانی از نبی مکرم اسلام که در بیابانی از اصحاب خود خواستند هیزم جمع کنند و وقتی آنها به این کار مشغول شدند، حجم گسترده ای از هیزم جمع آوری شد، گفت: در این ماجرا پیامبر اکرم(ص) با کاری به ظاهر ساده و کم هزینه نشان دادند که گناهان کوچک چگونه جمع شده و تبدیل به حجم گسترده ای از گناهان می شود.
آیت الله سعیدی با بیان این که درس های زیادی در این اقدام نبی مکرم اسلام(ص) وجود دارد، گفت: از جمله درس ها، عدم نیاز به صرف هزینه های زیاد برای انجام کارهای تاثیرگذار آموزشی و فرهنگی است درحالی که برخی نهادها برای انجام کار یا اجرای برنامه ای، هزینه های زیادی را از بیت المال صرف می کنند و در نهایت هیچ گونه خروجی قابل قبولی ندارد که این هزینه ها و نداشتن اثر مثبت، ضربه های زیادی وارد می کند.
وی دومین درس از این ماجرای پیامبر اعظم(ص) را اینگونه شرح داد: ممکن است کاری در ابتدا نشدنی به نظر آید، ولی آثار و درس های زیادی در پی آن باشد. گاهی اوقات برخی افراد قبل از این که کاری انجام شود یا نسبت به نتایج آن آگاهی داشته باشند، با آن مخالفت کرده و تحلیل هایی می کنند که از درون پوچ است و با انتشار آن، موجب زیر سؤال رفتن مسئولان مربوطه، نهاد، سازمان و... می شوند.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: آستان مقدس در سال جدید خدمات مختلفی در قالب های مختلف از جمله برپایی نمایشگاه فاطمی انجام داد که در این عرصه از امکانات موجود حرم مطهر، با کمترین هزینه، حداکثر استفاده و بهره وری انجام شد.
وی با بیان این که این حرم شریف و شهر مقدس قم می تواند الگویی برای سایر نهادها و شهرها باشد، افزود: این شهر از گذشته در عرصه های مختلف چون انقلاب، الگویی برای همگان بوده است.
captcha