هنرمندان اوج رشادت‌های رزمندگان را بر روی صحنه تئاتر به نمایش گذارند
کد خبر: 3496979
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
فرماندار کاشمر:

هنرمندان اوج رشادت‌های رزمندگان را بر روی صحنه تئاتر به نمایش گذارند

گروه هنر: فرماندار کاشمر با بیان اینکه هنر اصیل هنری است که بتواند واقعیت جامعه را به بهترین وجه عملیاتی و اجرایی کند، گفت: هنرمندان باید اوج رشادت‌های رزمندگان را بر روی صحنه تئاتر به نمایش بگذارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مهدی فروزان، فرماندار کاشمر، شب گذشته، 21 اردیبهشت‌ماه در آئین اختتامیه پنجمین جشنواره استانی تئاتر میثاق که در محل مجتمع فرهنگی ـ هنری سرو این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اینکه بسیار خوشحالم که امروز پنجمین جشنواره استانی میثاق را در کاشمر برگزار می‌کنیم، گفت: اوج هنر تئاتر در ایجاد یک رابطه متقابل بین بیننده و اجرا کننده تئاتر است، هرگاه بتوانیم این رابطه را متقابل کنیم و آنچه را که برون‌داد وجود افراد است و طرف مقابل انتظار دارد، را اجرا کنیم؛ این رابطه عملیاتی و اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه تئاتر یکی از پاک‌ترین و بی‌آلایش‌ترین هنرهای اصیلی است که در ذات همه ایرانی‌ها وجود دارد، اظهار کرد: اگر هنرمند می‌خواهد در اوج قله هنر بایستد، باید گرد خاک صحنه نمایش را بخورد و پستی بلندی‌های این هنر را در خود تجسم کند تا بتواند در اوج این هنر قرار گیرد.
فروزان با اعلام اینکه اگر امروز هنرمندان ما می‌توانند صحنه‌های عاشورا را بر پرده‌های نمایش و یا نمایش‌های خیابانی اجرا کنند و انتقال فرهنگ عاشورا را به خوبی عملیاتی می‌کنند از هنر ایرانی‌ها است، افزود: اگر امروز ایرانی‌ها می‌توانند فداکاری حضرت ابالفضل العباس(ع)، و یا فداکاری حضرت زینب(س) را به عنوان بانوی بزرگ پیام آور کربلا عملیاتی کنند، اوج هنر نمایشی را نشان می‌دهد.
وی در ادامه خطاب به هنرمندان با بیان اینکه انقلاب از شما تنها یک خواسته دارد و آن اینکه اوج ایثار، مقاومت و رشادت‌ها را بر روی صحنه تئاتر به نمایش بگذارید، عنوان کرد: هنر اصیل هنری است که بتواند واقعیت جامعه را به بهترین وجه عملیاتی و اجرایی کند.
فروزان با اشاره به اینکه در پنج دوره تئاتر میثاق این موضوع عملیاتی شده است، گفت: امروز بسیار خرسندیم که اختتامیه پنجمین دوره تئاتر میثاق را با حضور هنرمندانی از شهرهای کاشمر، نیشابور، تربت حیدریه و مشهد برگزار می‌کنیم.
وی در این مراسم از معاونت سینمایی و هنری ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی خواست نگاه ویژه‌ای به تنها سالن آمفی تئاتر شهرستان که از وضعیت نامطلوبی برخوردار است، داشته باشد.
وی اظهار کرد: اگر این سالن از امکانات سرمایشی و گرمایشی خوبی برخوردار باشد با حمایت اداره ارشاد و انجمن موسیقی می‌توانیم هرماه یک کنسرت موسیقی بسیار خوب برای کاشمری‌ها برگزار کنیم.

captcha