لزوم اتخاذ رویکرد ویژه برای اشاعه فرهنگ رضوی بین زائران
کد خبر: 3504912
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
رشیدیان تأکید کرد:

لزوم اتخاذ رویکرد ویژه برای اشاعه فرهنگ رضوی بین زائران

گروه اجتماعی: استاندار خراسان رضوی بر لزوم اتخاذ رویکرد فرهنگی خاص توسط ستاد هماهنگی خدمات سفر استان با هدف اشاعه سیره رضوی در بین زائران و مسافران حرم مطهر ثامن الحجج(ع) تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر استان، ضمن قدردانی از خدمات تمامی دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد در نوروز 95، گفت: با تلاش‌های کمیته‌های 12 گانه، مشهد و نیشابور از خراسان رضوی جزو برگزیدگان کشوری در ارائه خدمات به مسافران بودند.
وی با تاکید بر لزوم اهتمام دستگاه‌های اجرایی برای بهره‌گیری از امکان مراکز بین راهی، استراحت‌گاه‌ها و هتل‌ها برای ارائه بسته‌های فرهنگی ویژه به زائران، افزود: بدین ترتیب زمینه بیش از پیش برای ترویج فرهنگ رضوی و نهادینه‌کردن ارزش‌های اسلامی در بین آنان فراهم می‌شود.
استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: با ساماندهی خانه مسافرها و ارتقا استاندارهای مراکز اقامتی می‌توان زمینه اسکان مسافران در مکان‌های مجاز و افزایش ضریب اشغال هتل‌‌ها را فراهم کرد.
رشیدیان افزود: اطلاع‌رسانی دقیق به مسافران در رابطه با مراکز اقامتی بین راهی و موجود در شهرستان‌ها از طریق سامانه مرکزی، پیامک و درج در نقشه‌ها برای بهره‌گیری بیشتر شهروندان از این خدمات ضروری است.
وی فرمانداران را موظف به برگزاری مستمر جلسات ستاد خدمات سفر در شهرستان‌ها کرد و گفت: باید با افزایش تعاملات بین بخشی زمینه برای ارائه خدمات مطلوب به زائران و مسافران و افزایش میزان ماندگاری آنان در استان در ایام تعطیلات تابستان فراهم شود.
استاندار خراسان رضوی کاهش 34 درصدی تلفات جاده‌ای در نوروز 95 را یک موفقیت ارزیابی و ابراز کرد: با شناسایی نقاط حادثه خیز، افزایش تعداد مراکز راهداری، اورژانس، هلال احمر و نیروهای پلیس راه در جاده‌ها می‌توان به ایمن‌سازی سفر یاری رساند.
وی با اشاره به نامگذاری سال 95 از سوی رهبر معظم انقلاب با نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، ابرازامیدواری کرد: با حمایت از تولیدکنندگان بومی و ارتقا کیفیت کالاهای تولیدی فرصت‌های جدید اشتغال ایجاد و بازار سوغات رونق فزاینده‌ای یابد.
تجهیز سامانه‌های خدمات سفر برای ارائه اطلاعات لازم به مسافران از مبدأ سفر، افزایش نظارت بر اصناف و مراکز توزیع موادغذایی، بهره‌گیری حداکثری از امکانات مراکز بهداشتی و بیمارستان‌ها برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی، صدا و سیما و رسانه‌های استان برای ارائه برنامه‌های فرهنگی مناسب به زائران، ارتقا خدمات حمل و نقل جاده‌ای و درون شهری و ارائه به موقع گزارشات کمیته‌ها به دفتر نظارت و ارزیابی استانداری خراسان رضوی از دیگر تاکیدات رشیدیان در این جلسه بود.
یادآور می‌شود، در این جلسه 30 دستگاه اجرایی در قالب 12 کمیته ذیل ستاد خدمات سفر استان و همچنین فرمانداران چند شهرستان  گزارشی از اقدامات صورت گرفته در نوروز 95 و برنامه‌های دردستورکار برای پذیرایی از زائران در ماه مبارک رمضان و تابستان سال جاری را ارائه کردند.

captcha