نمایش تمبرهای قرآنی در موزه مرکزی آستان قدس
کد خبر: 3511259
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴

نمایش تمبرهای قرآنی در موزه مرکزی آستان قدس

گروه هنر: همزمان با ماه مبارک رمضان، مجموعه‌ای از تمبرهای ویژه قرآنی در گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه مرکزی آستان قدس رضوی در معرض نمایش عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، محمدحسین یزدی‌ن‍ژاد، مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی با بیان اینکه به مناسبت ماه مبارک رمضان، مجموعه‌ای از تمبرهای ویژه قرآنی در گنجینه تمبر، اسکناس و سکه موزه مرکزی آستان قدس رضوی در معرض نمایش عموم علاقه‌مندان قرار گرفته است، گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، شرکت پست جمهوری اسلامی، در دو نوبت تمبر ویژه قرآن را چاپ و منتشر کرد.
وی ادامه داد: اولین سری از این تمبرها در چهارم اسفند 1368 شمسی، به مناسبت برگزاری مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم در شمارگان سه میلیون قطعه منتشر شد و دومین سری نیز با عنوان «بهار قرآن» در سوم دی 1380 در شمارگان 300 هزار قطعه به چاپ رسید.
یزدی‌ن‍ژادبا بیان اینکه تصاویر نقش بسته بر روی این تمبرها، عالمگیر شدن قرآن در روی کره زمین و همچنین قرآن در محراب را نشان می‌دهد، تصریح کرد: این تمبرها که برای اولین بار توسط شرکت پست جمهوری اسلامی ایران چاپ و منتشر شد، در بین علاقه‌مندان و مجموعه‌داران تمبر ایران و خارج از کشور طرفداران بسیاری پیدا کرد.
وی تصریح کرد: گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی با دارا بودن بیش از 800 هزار قطعه تمبر از ایران و حدود 240 کشور و مستعمرات سابق جهان، یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های تمبر در کشور و منطقه به‌شمار می‌رود که هر ساله صدها هزار بازدیدکننده از ایران و سایر کشورهای جهان دارد.
مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی متذکر شد: این گنجینه به مناسبت‌های مختلف مانند بزرگداشت اشخاص برجسته ملی و مذهبی و همچنین رویدادهای فرهنگی و هنری، تمبرهای نایاب و بی‌نظیر خود را در معرض دید دوستداران تاریخ و فرهنگ قرار می‌دهد.
یادآور می‌شود، فرهنگ‌دوستان همه روزه می‌‌توانند از ساعت 8 تا 17:45 و در روزهای تعطیل از ساعت 8 تا 12، از گنجینه تمبر، اسکناس و سکه واقع در طبقه منهای یک موزه مرکزی آستان قدس رضوی در صحن کوثر حرم مطهر رضوی دیدن کنند.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیرعلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۰۹ - ۱۱:۴۸
0
0
ممنون جالب بود
captcha