برگزاری محفلی قرآنی پشت بلندترین دیوارهای امنیتی
کد خبر: 3512579
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹

برگزاری محفلی قرآنی پشت بلندترین دیوارهای امنیتی

گروه فعالیت‌های قرآنی: برای تهیه گزارش در شامگاه 28 ماه مبارک رمضان 1437، به مکانی می‌روم متفاوت تر از تمام جاهایی که تا کنون سفر کرده‌ام، مکانی با دیوار های بلند و با حصارهای امنیتی ویژه که بسیاری آرزوی می‌کنند پایشان به آنجا نرسد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، برای تهیه گزارش در شامگاه 28 ماه مبارک رمضان 1437، به مکانی می‌روم متفاوت‌تر از تمام مکان‌هایی که تاکنون رفته‌ام، مکانی با دیوارهای بلند و با حصارهای امنیتی ویژه که هر روز در ماه مبارک رمضان افرادی برای آزادی ساکنان آن دعا می‌کنند.
به جایی با دعوت ویژه پای می‌گذارم که بسیاری آرزو می‌کنند پایشان به آنجا نرسد و افراد ساکن در آن جا که به حکم قانون رفته‌اند، چشم انتظار روزی هستند تا از پشت دیوارهای بلند آن بعد از ابراز ندامت و طی دوران محکومیت آزاد شوند و پای به دنیایی بگذارند که افرادی چشم انتظار آن‌ها هستند.
با عبور از نگهبانی در جمعی حاضر می‌شوم که زیر آسمان خدا، گوش به تلاوت آیات الهی داده‌اند و در محفلی گردهم جمع شده‌اند که تلاوت آیات الهی، آن را نورانی کرده است.
بعضی از افرادی که در این مکان هستند، از فرصت ماه ضیافت الهی بهره برده، از خلوت با خدا استفاده کرده و به حفظ کلام الله مجید و تلاوت قرآن مشغول شده‌اند.
برگزاری محفل انس با قرآن پشت بلندترین دیوارهای امنیتی
محفل انس با قرآن امشب پر است از حس معنویت و سرشار از یاد و ذکر خداوند سبحان که علی‌اصغر شم‌آبادی از قاریان برتر قرآن سبزواری با تلاوتی از آیات سوره‌های زمر و غافر دل‌های حاضران را صیقل و جلا می‌داد.
محفل قرآنی آخرین شب‌های ماه رمضان 1437 در داخل زندان مرکزی سبزوار مطابق همه ساله برگزار شده است و متفاوت با تمام محافل انس با قرآنی است که در سطح شهرستان و شهرها برگزار می‌شود، مکانی که افرادش لباس‌های خاص و غیر رسمی دارند و از پیر و جوان در حضور مهمانانی ویژه از شهرستان به احترام قرآن نشسته‌اند.
بعد از تلاوت قرآن توسط شم‌آبادی به درخواست مجری برنامه که یکی از قاریان قرآن است، اذان بسیار زیبایی توسط شم‌آبادی در فضای زندان قرائت می‌شود که همه را در حال و هوای معنویت می‌برد. وی بعد از اذان با درخواست حاضران قول می‌دهد، بعد از ماه مبارک رمضان هر ماه در جلسات قرآنی این ندامتگاه شرکت کرده و تجربیات قرآنی‌اش را منتقل کند.
در ادامه مراسم نوبت به تلاوت امیر سجاد آب‌باریکی، قاری خردسال سبزواری می‌رسد، کودکی که با تلاوت بسیار زیبایش از آیات ابتدایی سوره مریم(س) و سوره شمس از کلام‌الله مجید همه را تحت تاثیر تلاوت زیبای خود داده است.
برگزاری محفل انس با قرآن پشت بلندترین دیوارهای امنیتی
با حضور یکی از حافظان قرآن زندانی در جایگاه ویژه، وی با پاسخ به سؤالات حاضران از حفظ و تلاوت حزن‌انگیز، آن‌ها را شگفت‌زده و متأثر می‌کند.
این حافظ کل قرآن کریم بعد از تلاوت با بیان اینکه از پنج سال قبل که حفظ کل قرآن کریم را شروع کرده‌ام، پیشرفت بسیار زیادی در ترتیل و یادگیری تجوید علاوه بر حفظ داشتم، عنوان کرد: من زمانی که حفظ قرآن را شروع کردم هیچ چیز از قرآن یاد نداشتم.
رتبه دوم مسابقات قرآن نادمین استانی با ابراز اینکه هر بار در این پنج سال قرآن را دوباره مطالعه کردم به مطلب جدیدی دست یافته‌ام، تصریح کرد: هیچ وقت از تلاوت مجدد کلام وحی خسته نشدم.
برگزاری محفل انس با قرآن پشت بلندترین دیوارهای امنیتی
این زندانی سبزواری با بیان اینکه وصف قرآن در چند دقیقه امکان ندارد و باید با قرآن همکلام شوی و ساعت‌ها با تلاوت آن به عمق قرآن بروی تا آن را درک کنید، عنوان کرد: این روزها همه شاهدند، دائم در حال تلاوت قرآن هستم و از این تلاوت لذت می‌برم و بقیه اوقاتی که توفیق قرائت ندارم، زمانی است که خواب هستم.
این حافظ کل قرآن کریم با اشاره به اینکه قرآن کتاب زندگی است و باید به دستورات آن عمل کرد، اظهار کرد: در تمام مدتی که از آغاز حفظ با خدا عهد کردم، قرآن را حفظ کرده و به آن عمل کنم، تلاش کرده‌ام رفتارم برگرفته از آیات قرآن باشد و به دستورات الهی در قرآن عمل کنم.
در این هنگام همه زندانیان حاضر  یک صدا گفته‌های وی را تصدیق را کردند و در ادامه این زندانی سبزواری ابراز کرد: اگر با خدا باشید و به قرآن عمل کنید، خداوند سبحان به شما در زندگی و حفظ قرآن کمک خواهد کرد.
سپس، حجت‌الاسلام غفوری‌نژاد از مسئولان فرهنگی زندان با ابراز اینکه در ماه مبارک رمضان هر روز دو جزء از قرآن کریم توسط زندانیان در دو گروه صبح و عصر تلاوت می‌شد، بیان کرد: به جز برنامه‌های ماه مبارک رمضان هر روز صبح، همزمان با برنامه‌ زندان‌های کل کشور از ساعت 8:30 تا 9 صبح یک صفحه از قرآن تلاوت می‌شود.
وی تصریح کرد: در ادامه این برنامه، تلاوت تفسیر و ترجمه مختصری از این آیات برای حاضران بیان و ثواب این تلاوت تقدیم به شهدای اسلام می‌شود.
برگزاری محفل انس با قرآن پشت بلندترین دیوارهای امنیتی
در ادامه این مراسم از 20 نفر از زندانیان شرکت‌کننده در مسابقات قرآنی و برگزار‌کنندگان مراسم قرآنی با تقدیم هدایایی با حضور مسئولان زندان و یکی از اعضای شورای اسلامی شهرستان سبزوار تقدیر شد.
پایان بخش برنامه محفل انس با قرآن ندامتگاه سبزوار تلاوت زیبای رضا تاج‌آبادی، سردبیر برنامه‌های رادیو سبزوار و دانشجوی علوم قرآنی دانشگاه مشهد از آیه 189 سوره آل عمران و بخش‌هایی از سوره شمس بود که در انتها با قرائت دعای ختم قرآن همه را بهره‌مند از کلام معنوی قرآن در ماه مبارک رمضان کرد.

علی‌اکبر ملکی
captcha