چهارمین آئین تجلیل از پیرغلامان حسینی زنجان برگزار شد
کد خبر: 3534980
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴

چهارمین آئین تجلیل از پیرغلامان حسینی زنجان برگزار شد

گروه اجتماعی: چهارمین آئین تجلیل از پیرغلامان و مداحان حسینی استان زنجان در محل کارخانه کبریت سابق زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، شامگاه دیروز، یک‌شنبه 11 مهرماه و در آستانه آغاز محرم‌الحرام، به همت شهرداری زنجان چهارمین آئین تجلیل از پیرغلامان و مادحین حسینی استان زنجان در محل کارخانه کبریت سابق برگزار شد.

برپایی هیئت‌های مذهبی وحدت جامعه را ممکن می‌کند

در این مراسم آیت‌الله محمد حسینی، از مجتهدین عالی‌قدر استان زنجان اظهار کرد: غفلت یکی از نقاط ضعف و آسیب‌های انسان است و برگزاری جلساتی برای تذکر و یادآوری به‌ویژه برای تقدیر از آنهایی که در راه کربلایی تلاش می‌کنند، ضرورت دارد.

آیت‌الله حسینی با اشاره به اینکه همه ما با امام حسین (ع) آشنا هستیم اما اگر جلسه تذکر برگزار نشود کم کم این مسائل را فراموش را می‌کنیم، تاکید کرد: جامعه نیاز به پویایی و وحدت دارد و برگزاری جلسات و برپایی هیئت‌های مذهبی و تبیین خواسته‌ها می‌تواند این وحدت را ممکن کند.

دشمن از گسترش فرهنگ عاشورایی وحشت دارد

در ادامه این مراسم آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان اظهار کرد: فرصت عزاداری ماه محرم برای حیات اسلام بسیار ارزشمند است این در حالی است که دشمن از ترویج و گسترش فرهنگ عاشورایی وحشت دارد و باید دانست شیعه برای زنده ماندن دو بال خونین عاشورا و بال سبز انتظار دارد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه رمز ماندگاری قرآن و سیره پیامبر اکرم (ص) به برکت ایثار و خون امام حسین (ع) است، تصریح کرد: عاشورا فقط یک تاریخ نیست، فرهنگی است که تا به امروز اسلام را زنده نگهداشته است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه با تاکید بر اینکه مداح نباید خود را خرج این جناح و آن جناح کند، تصریح کرد: ارزش یک مداح بسیار بالا است و مداحان نباید خود را خرج جناح‌های سیاسی کنند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه زیارت عاشورا شناسنامه ما است، تاکید کرد: هیچ کس شناسنامه خود را فراموش نخواهد کرد و در جلسلات عزادارای نکته مهمی که باید رعایت شود این است که نباید به مقدسات اهل تسنن توهین شود.

تجلیل از پیرغلامان حسینی، تجلیل از فرهنگ متعالی عاشورا است

همچنین در این مراسم سعید صفوی، معاون فرهنگی شهردار زنجان با اشاره به اینکه 14 قرن است که بیرق عزاداری و ظلم ستیزی امام حسین (ع) در ایران برپا است، اظهار کرد: سیدالشهداء(ع) چکیده همه انسان‌ها است و تجلیل از پیرغلامان حسینی، تجلیل از فرهنگ متعالی عاشورا است.

وی با تاکید بر اینکه امید است تا این مراسم در تقویم فرهنگی استان زنجان ثبت شود تا به صورت رسمی مراسمی برای اعلان عزا باشد، گفت: همزمان با این مراسم، همه آب نماهای زنجان قرمز شده و عزای رسمی در زنجان آغاز می‌شود.

یادآور می‌شود، حاج غلامرضا عینی‌فرد، ولی‌الله کلامی، حاج جواد رسولی، حاج جواد حسینی، غلامرضا جعفری حاج‌آقا صنایعی، حاج‌آقا نوربهمنی، کربلایی قاسم حری، کربلایی داوود معصومی، عظیم نصیری، حاج‌رضا نقدی، حاج‌رضا خدایاری، حاج محمدعلی نقدی، سیدهمت حسینی، ابوالقاسم بیگدلی، محمد عینی‌فرد، مجید ملکی، رمضان حیدری، علی نصیری، حسن بهرامی، مرتضی حیدری، سیدیوسف شبیری، سیدمحمود حسینی، حاج جواد رسولی، رحمان شاجری و حاج علی عزیزپور (علی زیبا)، حاج رزاق عباسی، مهدی امیرفضلی، محمد پارسا، عباس خسروی، ابوالفضل کرمی، رحیم کلانتری، رسول بابایی، سیدهادی موسوی، منصور حیدری، حسین جمالی، نورالدین موسوی، حسین عینی‌فرد، مجید دوغانلو، سیدباقر سادات‌پور، علی حیدری، پرویز آقاجانلو، محمدحسین امیدی، سجاد مقدمی، رمضان خانمحمدی و رضا اسدی مداحانی بودند که در جلسه تقدیر حضور داشتند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۱۸ - ۱۳:۳۵
0
0
باید از افرادی که در زمینه اهل بیت(ع) فعالیت می‌کنند به آنها ارزش و اهمیت داد چرا که آنها نقش بزرگی بر گردن دارند
captcha