شیرخوارگان حسینی، نذر سربازی در رکاب مهدی فاطمه(عج) شدند
کد خبر: 3536184
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
در حرم رضوی؛

شیرخوارگان حسینی، نذر سربازی در رکاب مهدی فاطمه(عج) شدند

گروه اجتماعی: باشکوه‌ترین محفل شیرخوارگان حسینی به یاد کوچکترین شهید کربلا حضرت علی‌اصغر(ع) و همزمان با 21 نقطه از جهان اسلام در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره حضرت علی اصغر(ع) صبح امروز، 16 مهرماه و در نخستین جمعه ماه محرم‌الحرام، همزمان با ۲۱ نقطه جهان اسلام در حرم امام رضا(ع) برگزار شد.
جمع کثیری از مادران با حضور در این مراسم معنوی در حرم امام رضا(ع) به منظور بزرگداشت یاد و خاطره حضرت علی اصغر(ع)، شهید شش ماهه کربلا، شیرخوارگان خود را نذر حضرت صاحب‌الزمان(عج) کردند.
شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی نذر صاحب الزمان شدند
هزاران کودک متحدالشکل و سبزپوش، با سربندهای مشکی و قرمز که مزین به «یا علی‌اصغر»، «یا حسین»، «یا زینب»،‌ «یازهرا» و «یا رسول‌الله» شده بود، به پابوسی امام مهربانی‌ها آمدند.
صحن جامع رضوی مملو از مادرانی بود که با در آغوش گرفتن فرزندان خود با حضرت رباب هم ناله شدند و با چشمانی گریان، دست‌های نیاز خود را رو به آستان الهی بلند کرده و با قرائت نذرنامه، فرزندان دلبند خویش را نذر مهدی فاطمه(س) کردند.
شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی نذر صاحب الزمان شدند
تجسم آن لحظه که طفل شش ماهه روی دستان پدر گلگون کفن شد، لحظه‌ای که حضرت رباب به صورت لطمه می‌زند، برای هر کس چه مسلمان و چه غیرمسلمان، سخت و دردناک است.
براساس این گزارش، حجت‌الاسلام جعفر اسلامی‌فر، خطیب این همایش با اشاره به ممانعت امام حسین(ع) برای شبهه پراکنی‌هایی که ممکن بود از سوی برخی مطرح شود، اظهار کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا برای اینکه حجت را بر همه تمام کند و دهان یاوه گویان را ببندد، طفل شش ماهه‌اش را در میدان کربلا بالای دست گرفتند و گفتند اگر گمان می‌کنید، این طفل را بهانه‌ای برای طلب آب قرار دادم او را بگیرید، خود سیرابش کنید و به من برگردانید.
شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی نذر صاحب الزمان شدند
وی ادامه داد: یزیدیان نه تنها بویی از اسلام، بلکه بویی از انسانیت هم نبرده بود، از این رو به جای سیراب کردن طفل امام، قنداقه او را بالای دستان امام حسین(ع) با تیر سه شعبه گلگون کفن کردند.
حجت‌الاسلام اسلامی‌فر تصریح کرد: آنها با شخص امام حسین(ع) مشکلی نداشتند، بلکه با اسلام و حق مخالف بودند و سعی داشتند، اسلام ناب محمدی را در تاریخ محو کنند و ندای حق را خاموش سازند.
شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی نذر صاحب الزمان شدند
گفتنی است، در این مراسم، پسر خردسال شهید محمدی، شهید مدافع حرم که در راه دفاع از حرم حضرت زینب(س) جان خود را فدا کرد نیز در این محفل حضور داشت. فرزند این شهید هنگام شهادت پدرش، شیرخوار بوده است.
شیرخوارگان حسینی در حرم رضوی نذر صاحب الزمان شدند
یادآور می‌شود، همایش شیرخوارگان حسینی یکی از مراسم‌های مذهبی بزرگداشت واقعه عاشورا است که هر سال در نخستین جمعه ماه محرم‌الحرام در ایران و کشورهای دیگری همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه، افغانستان و ...به یاد کوچکترین شهید کربلا برگزار می‌‌شود.
captcha