خدا این عشق را از مردم ما نگیرد
کد خبر: 3544599
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
این دریای عشق/3

خدا این عشق را از مردم ما نگیرد

گروه اجتماعی: یکی از خدام موکب حضرت معصومه(س) در شلمچه گفت: در اینجا زن و مرد، پیر، و جوان عاشقانه به این راه آمده‌ و به هر سختی بود خود را به آن رسانده‌اند. این لطف خداوند است. خدا این عشق را از مردم ما نگیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، عصمت کیان‌پور یکی از خدام زائران حسینی در موکب حضرت معصوم(س) است که از هفته گذشته در مرز شلمچه مستقر شده است. 

او درباره خدمت و علاقه‌اش به زوار امام حسین(ع) می‌گوید: ما خرمشهری هستیم، میزبان زواریم. بسیار علاقه داشتم که در این فضا به زوار خدمت کنم. با خودم فکر کردم چه راهی برای خدمت به زوار برای من وجود دارد، در حالیکه بیشتر خدمات پذیرایی و پخت و پز در اینجا توسط آقیان انجام می‌شود. با خودم فکر کردم ممکن مسافری در مسیری که پیاده طی می‌کند لباسش پاره شود و نیاز به دوخت داشته باشد، مقداری لوازم خیاطی تهیه کردم و کاغذی نوشتم: «خیاطی پذیرفته می‌شود».

این خادم حسینی گفت: روبند دوختن برای خانم‌های جوان، تعمیر کوله‌پشتی‌ها، دوختن چادر و مقنعه، اهدای جوراب و ساق دست، دوخت کیف‌گردنی از جمله خدمت‌هایی است که در این موکب انجام می‌شود. اولین رسالت زینبی حجاب است و در همین راستا کارهای فرهنگی هم انجام می‌شود.

کیان‌پور افزود: چهار سال است که در این فضا حاضر می‌شوم و هر سال که اربعین تمام می‌شود به عشق خدمت برای سال بعد وسایل لازم را آماده می‌کنم.

او درباره انگیزه‌اش برای حضور در صف خادمان زوار گفت: یکی از صحبت‌هایی که درباره خدمت به زوار شنیدم و برای من لذت‌بخش بود این بود که زائر اربعین خیلی محترم است؛ اما بیشتر از آن خادمین هستند، چون خادم، امین صاحبخانه است. وقتی به این جمله فکر می‌کنم هم احساس شادمانی می‌کنم هم شکرانه آن را به جای می‌آورم.

این خادم اهل بیت(ع) ادامه داد: اربعین که تمام می‌شود لحظه‌شماری می‌کنم برای سال آینده؛ در این کار عشق و لذت خاصی است به طوری که گاه دچار این استرس می‌شوم که نکند سال دیگر توفیق پیدا نکنم.

او شاغل است و به گفته خود در این مدت کار و زندگی را تعطیل می‌کند و همه اعضای خانواده با برای اینکه در موکب حاضر شود، با او من همکاری می‌کنند.

کیان‌پور گفت: روایتی هست که می‌گوید وقتی امام زمان(عج) ظهور می‌کند اصحابشان مثل پرندگان از همه جا به سمت ایشان می‌روند. پس اربعین مشق است، تمرین است برای زمان ظهور. پیاده‌روی اربعین مشق کردن آمادگی برای ملت ما و شیعیان است تا در دوران ظهور به یاری امامشان بشتابند.

این خادم اهل‌بیت(ع) اظهار کرد: در اینجا زنان و مردان پیر، زنان باردار یا به همراه کودک، با ولیچر همه و همه عاشقانه به این راه آمده‌ و به هر سختی بود خود را به آن رسانده‌اند. این لطف خداوند است. خدا این عشق را از مردم ما نگیرد.

وی گفت: در موکب حضرت معصومه(س) 12 نفر هستیم که گروهی به زوار خدمت می‌کنیم، دوستان در این جا برای خدمت از هم پیشی می‌گیرند. اینجا گاهی مسئولان می‌آیند و در کنار بقیه کفش زوار را واکس می‌کنند و خدمت‌های دیگر. این اتفاقات با محاسبات و معادلات دنیایی جور درنمی‌آید.


captcha