ثبت نام بیش از 7 هزار نفر در سامانه جهاد خدمت
کد خبر: 3545546
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸

ثبت نام بیش از 7 هزار نفر در سامانه جهاد خدمت

گروه اجتماعی: تاکنون بیش از 7 هزار نفر از شهروندان مشهدی که قصد ارائه خدمت به زائران دهه آخر ماه صفر را دارند٬ در سامانه جهاد خدمت ثبت نام کرده‌اند.

‌علی قناویزچی، مدیر امور گردشگری و زائران شهرداری مشهد، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: شهروندان مشهدی برای دومین سال به منظور خدمت‌رسانی به زائران دهه آخر ماه صفر در سامانه جهاد خدمت ثبت نام کردند که تاکنون جمعیت آن‌ها به بیش از 7 هزار نفر می‌رسد.
مدیر امور گردشگری و زائران شهرداری مشهد با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری‌های مناطق 13 گانه شهر مشهد با هماهنگی این مدیریت در آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به زائران دهه آخر ماه صفر به ویژه ایام شهادت امام رضا(ع) هستند، ابراز کرد: علاوه براین 9 مکان اسکان اضطراری برای زائران در نظر گرفته شده است که بیش از 4 هزار نفر می‌توانند در این مکان‌ها اسکان داده شوند.
قناویزچی تصریح کرد: مرکز اسکان شهید ناصری، سالن ورزشی یاس نبی، سوله بحران بسیج و سالن ورزشی وحدت مکان‌های اسکانی هستند که در صورت لزوم در آن‌ها از زائران پذیرایی می‌شود و مجموعه ورزشی شهید باهنر، کمپ غدیر مشهد، حسینیه بهشت رضا، سالن ورزشی شهید مغنیه، سوله بحران شهید عامل نیز از دیگر مراکز اسکان اضطراری زائران در شهر مشهد به شمار می‌روند.
وی عنوان کرد: امسال با توجه به ایجاد کمپین مردمی جهاد خدمت٬ شهروندان مشهدی مشارکتی کم نظیر نسبت به سال‌های گذشته برای در اختیار دادن منازل شخصی به زائران دهه پایانی صفر به مشهد داشتند، همچنین مساجد، مدارس، آموزشگاه‌ها، مراکز قابل اسکان در سازمان‌های دولتی و نیمه دولتی نیز در اختیار زائران خواهد بود.
مدیر گردشگری و امور زائران شهرداری مشهد با تاکید براینکه در طرح مردمی جهاد خدمت ضوابط امنیتی و بهداشتی منازل شخصی مورد تایید معتمدین و شورای اجتماعی محلات قرار می‌گیرد، اظهار کرد: شهروندان مشهدی و ساکنان سایر شهرها می‌توانند برای خدمت‌رسانی به زائران از طریق وب‌سایت tourism.mashhad.ir/khedmat یا سامانه پیامکی 1000188 و ارسال عدد 8 توسط شهروندان و تلفن ملی 096308 اقدام کنند.
captcha