آغاز توزیع 8000 کتاب «نذر دانایی» در اربعین
کد خبر: 3547542
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

آغاز توزیع 8000 کتاب «نذر دانایی» در اربعین

گروه فرهنگی: توزیع کتاب‌های جمع‌آوری شده در کمپین «نذر دانایی» شیراز كه در ایام محرم امسال انجام شده بود، در اربعین حسینی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حسن دهقان، مجری طرح کمپین «نذر دانایی» عصر دیروز، 30 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران از آغاز توزیع كتب‌ جمع‌آوری شده در این نذر همزمان با اربعین حسینی خبر داد و گفت: با توجه به تقارن اربعین با هفته کتاب این روز «کتاب و امام حسین(ع)» نام گرفته است که در این روز توزیع بیش از 8 هزار جلد کتاب جمع‌آوری شده در این کمپین آغاز شد.
وی اظهار كرد: کمپین مردمی نذر دانایی توسط مؤسسه فرهنگی و هنری آفتاب مهر صبا از ابتدای محرم‌الحرام سال جاری با اعلام فراخوان در شبکه‌های اجتماعی فعالیت خود را آغاز کرد و تنها با استفاده از ظرفیت فضای مجازی موفق به جمع‌آوری 8 هزار جلد کتاب شد.
این فعال فرهنگی با بیان اینکه جمع آوری و توزیع کتاب‌های نذر دانایی تا پایان ماه صفر ادامه دارد، گفت: استقبال مردم با توجه به تبلیغات اندک کمپین کم نظیر بود و نشان داد با استفاده از ظرفیت‌های مردمی می‌توان در حوزه کتاب و کتابخوانی کارهای جدی و اثرگذاریانجام داد.
وی گفت: ارسال کتاب به بخش کودک کتایخانه سلطان‌آباد شهرستان خرامه، اهدای هدایای بخش کودک به دو کتابخانه پروین اعتصامی و ابوذر کَتَکی شهرستان ارسنجان و کتابخانه روستایی شهید برفی شهرستان داراب با هدایای مردمی کمپین نذر دانایی به مناسبت اربعین حسینی انجام شد و تا پایان ماه صفر در دیگر کتابخانه‌های کمتر برخوردار ادامه خواهد داشت.
دهقان همچنین به اجرای طرح کتابخانه‌ای به وسعت یک شهر با شعار «قیام برای آگاهی» اشاره كرد و گفت: شعار روز «کتاب و امام حسین(ع)»، قیام برای آگاهی در نظر گرفته شده است که بر همین اساس امسال توسط دبیرخانه بیست و چهارمین هفته کتاب فارس مستقر در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز بیش از 20 عنوان کتاب در استندهای تبلیغاتی سطح شهر شیراز معرفی شده است.
وی افزود: کتاب «آینه در کربلاست» اثر محمدرضا سنگری، «چشمه خورشید» نوشته کاووس حسن‌لی، «پای حرف‌های حروف» اثر سید محمدامین جعفری حسینی، «صحرای بایزیدی» نوشته غلامحسن اولاد، «قصه‌های مردم فارس» نوشته ابوالقاسم فقیری، «آفتاب شیراز» اثر علی اکبر کلانتری، «پلنگ کوهستان» نوشته امین فقیری، «شب به خیر فرمانده» اثر احمد اکبرپور، «بهانه‌ها» نوشته پروانه نجاتی، «خمپاره‌ای خواب‌آلود» اثر اکبر صحرایی، «پنجره های همیشه باز» نوشته احد ده بزرگی، روباه شنی اثر محمد کشاورز، مامان کله دودکشی نوشته الهام مزارعی و «تو سیب و گندم ... تو خودِ حوا» اثر محمد مرادی از جمله کتاب‌هایی هستند که در سطح شهر شیراز در قالب طرح کتابخانه‌ای به وسعت یک شهر معرفی شده اند.
مدیر مسئول مؤسسه فرهنگی ـ هنری آفتاب مهر صبا فارس در پایان گفت: این کتاب‌ها هر شب در ایام هفته کتاب نیز توسط فرهنگسرای کتاب در شبکه‌های اجتماعی معرفی می‌شوند.
captcha