کتابت 90 قرآن‌ برای کشورهای اسلامی توسط دانش‌آموزان
کد خبر: 3559042
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲

کتابت 90 قرآن‌ برای کشورهای اسلامی توسط دانش‌آموزان

گروه فرهنگی: معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به‌همت دانش‌آموزان استان خراسان رضوی، 90 قرآن‌کریم برای هدیه به کشورهای مسلمان حاضر در مشهد 2017 کتابت می‌شود.

براتعلی منصوریان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: به همت دانش‌آموزان 90 کانون فرهنگی ـ تربیتی استان خراسان رضوی، 90 قرآن‌کریم کتابت و به عنوان پیام وحدت، به کشورهای مسلمان اهدا می‌شود.
وی از قرآن به عنوان امانت گران‌قدر پیامبر اعظم(ص) در کنار عترت یاد کرد و افزود: پیام دانش‌آموزان خراسان رضوی برای کشورهای اسلامی در مشهد2017، پیام وحدت، صلح و همه اخوت‌های دینی و اسلامی است.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، مشهد 2017 را یک برنامه ملی و جریان‌سازی فرهنگی دانست و اظهار کرد: باید از این فرصت برای ترویج سبک زندگی حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) و معارف رضوی استفاده کنیم.
28 برنامه آموزش و پرورش خراسان رضوی برای مشهد 2017
منصوریان با بیان اینکه حدود 28 برنامه مختلف توسط اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برای مشهد 2017 تدارک دیده شده است، ابراز کرد: توسط انجمن دانش‌آموزان زبان‌دان به منظور همکاری در ترجمه برای مهمان خارجی شرکت‌کننده در رویداد مشهد2017، حدود 800 دانش‌آموز آموزش زبان‌های مختلف را فرا گرفته‌اند.
وی افزود: از وزارت آموزش و پرورش درخواست کرده‌ایم تا همزمان با مشهد 2017، بخشی از فعالیت‌های بین‌المللی خود از جمله اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان را در مشهد مقدس برگزار کند.
معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: مسابقات مهارتی و فنی و حرفه‌ای، جشنواره بازی‌های بومی و محلی بین دانش‌آموزان کشورهای اسلامی از جمله مسابقاتی است که زیرساخت‌های لازم برای برگزاری آن را فراهم کردیم و خواستار میزبانی این مسابقات شدیم.
منصوریان ادامه داد: جشنواره بین‌المللی «خورشید هشتم» که برای چندمین سال متوالی برگزار خواهد شد، امسال با توجه بیشتری در چهار رشته مختلف برگزار می‌شود.
دیوارنویسی دانش آموزان جهت ترویج سبک زندگی در سال 2017
وی از مدارس به عنوان ویترین خوبی برای شهر یاد کرد و افزود: هماهنگی‌هایی با شهرداری مشهد شده است تا در صورت امکان با فضا آرایی مناسب جلو مدارس و دیوارنویسی، علاوه بر زیباسازی شهر برای میزبانی رویداد مشهد 2017، بتوانیم پیام‌هایی را در جهت ترویج سبک زندگی رضوی انتقال دهیم.
captcha