دفاع مقدس الگوی بی‌بدیل آینده نظام جمهوری اسلامی در تمام عرصه‌های مدیریتی است
کد خبر: 3560330
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
گزنی:

دفاع مقدس الگوی بی‌بدیل آینده نظام جمهوری اسلامی در تمام عرصه‌های مدیریتی است

گروه اجتماعی: جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس دوران دفاع مقدس را یك الگوی بی‌نظیر و بی‌بدیل برای آینده نظام جمهوری اسلامی در تمام عرصه‌های مدیریتی كلان و خرد دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، سردار ابوالفضل گزنی، جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس امروز، 18 دی‌ماه در مراسم تودیع و معارفه مدیركل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، دوران دفاع مقدس را یك الگوی بی‌نظیر و بی‌بدیل برای آینده نظام جمهوری اسلامی در تمام عرصه‌های مدیریتی كلان و خرد دانست.
وی به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: معظم‌له در سال‌ بر دو نكته درباره دفاع مقدس تأكید دارند یكی اینكه دفاع مقدس با تمام ابعاد گسترده‌ای كه دارد فراموش نشود و دوم اینكه تحریف نشود.
تمام ارزش‌های والای اسلامی و انسانی را در دفاع مقدس مشاهده كردیم
گزنی اظهار كرد: بعد از دفاع مقدس آنچه كه امروز در عرصه داخلی و بین‌المللی شاهد آن هستیم همگی به دلیل تجربه یك الگوی موفق بود كه آن هم برگرفته فرهنگ غنی دفاع مقدس است و اگر ما همین الگوی دفاع مقدس، به‌عنوان الگویی كه می‌تواند نسخه تمام دردهای ما باشد را در عرصه‌های مدیریت بسیجی و جهادی در سطوح كشور مدنظر بگیریم، همین برای ما كافی است چرا كه ما در دفاع مقدس همه ارزش‌های والای اسلامی و انسانی را مشاهده كردیم.
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس بیان اینكه شهدای بزرگواری كه در این دوران تقدیم انقلاب و اسلام شد همگی بر گرفته از فرهنگ غنی اسلام بود، گفت: مدیریت جهادی كه بر این الگوی موفق حاكمیت داشت، مدیریت حضرت امام(ره) بود لذا این الگو، یك نسخه شفابخشی است كه می‌تواند در همه عرصه‌های زندگی فردی و اجتماعی مؤثر باشد، البته به شرط آنكه این فرهنگ را باور داشته باشیم.
وی با تأكید بر این نكته كه اعتقاد درونی نسبت به فرهنگ غنی دفاع مقدس و كاربرد آن در عرصه‌های زندگی می‌تواند ما را در مواجهه با مشكلات موفق سازد، گفت: ما چنین مسائلی را در عرصه‌های مختلف بعد از دفاع مقدس نیز تجربه كردیم.
مقاومت یكی از ارزش‌های برگرفته از فرهنگ غنی دفاع مقدس است
گزنی، مقاومت را یكی از ارزش‌های برگرفته از فرهنگ غنی دفاع مقدس دانست و گفت: امروز فرزندان این مرز و بوم و مدافعان حرم به عنوان الگوی مقاومت در جهان، كسانی هستند كه این فرهنگ سازش‌ناپذیری با استكبار و مقاومت در برابر خواسته‌های نامشروع استكبار را از دفاع مقدس الگو گرفته‌اند و همین فرهنگ نیز می‌تواند برای ما نجات‌بخش و رهایی‌بخش باشد.
جانشین فرماندهی سپاه فجر فارس به آیات سوره انفال اشاره كرد و گفت: خداوند در این سوره در توصیف مؤمنان می‌فرمایند كه هرگاه ذكر الهی بر دل‌های آن‌ها جاری می‌شود دل های آنان از ترس خداوند و عظمت و شكوه او لرزان است و هر زمانی كه آیات الهی كه بر دل‌های اینان تلاوت می‌شود، ایمان آنان نیز افزایش می‌یابد و این‌ها كسانی هستند كه بر خدای خود توكل می‌كنند و شهدای ما نیز مصداق بارز این آیات شریفه قرآن كریم هستند.
وی شهدا را كسانی دانست كه فرمان خداوند را اطاعت كردند و اجر و پاداش آنان نیز شهادت بوده است و ادامه داد: این روزها مصادف با سالروز عملیات كربلای 5 در 19 دی‌ماه سال 1365 است كه این عملیات در دل یك عملیات ناموفق به نام عملیات كربلای 4 و در فاصله دو هفته انجام شد و اینجاست كه می‌‌گوییم فرهنگ دفاع مقدس باید الگو شود.
گزنی در پایان گفت: عملیات كربلای 5 یك عملیات بسیار گسترده و با موفقیت‌های چشمگیر بود كه حاصل آن نیز فراهم شدن زمینه قطعنامه 598 در سال 1366 شد. 
captcha