عالی‌ترین مرتبه از عبادات مخلوقات در نماز تجلی یافته است
کد خبر: 3560388
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷

عالی‌ترین مرتبه از عبادات مخلوقات در نماز تجلی یافته است

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه با اشاره به اینکه خداوند متعال علت خلقت انس و جن را عبادت به ذات اقدس الهی دانسته است، گفت: تجلی عبادت و عالی‌ترین مرتبه از عبادات مخلوقات در نماز تجلی و ظهور یافته است.

حجت‌الاسلام حسن رهبر، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با اشاره به اینکه خداوند متعال علت خلقت انس و جن را عبادت ذات اقدس الهی دانسته، ااظهار کرد: تجلی عبادت و عالی‌ترین مرتبه از عبادات مخلوقات در نماز تجلی و ظهور یافته است.

وی افزود: در احادیث معتبر از ساحت معصومان (ع) آمده است «اول ما سئل به العبد الصلاة» اولین چیزی که از آن سئوال می‌شود نماز است اگر نماز انسان مقبول در گاه قدسی خداوند متعال باشد سایر عبادات نیز بررسی می شوند و اگر نماز شخص مورد قبول نباشد دیگر عبادات نیز مقبول نخواهند بود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه با اشاره به اینکه نماز ارتباط بی واسطه خالق و مخلوق است، اعلام کرد: ادای فریضه نماز توسط فرد موجب تعالی و رشد معنوی انسان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حدیث دیگر آمده است « الصلاه قربان کل تقی؛ نماز مایه تقرب هر انسان با تقوا به خداوند کریم است»، بیان کرد: اقامه نماز به ویژه نماز جماعت در دین اسلام از جایگاهی رفیعی برخوردار است.

حجت‌الاسلام رهبر تأکید کرد: به عبارت دیگر یکی از اصلی‌ترین تکالیف ادارات فرهنگی اقامه نماز و فرهنگ نماز در جامعه به ویژه جوانان است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قروه اعلام کرد: در نماز فرد نمازگزار در راز و نیاز و گفتگویی بدون واسطه با خالق متعال قرار گرفته و اگر نماز، نمازی واقعی باشد او را از فحشا و بدی‌ها حفظ می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال در آیه 45 سوره عنکبوت می‌فرماید: «إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهَى‏ عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنکَر؛ همانا نماز انسان را از بدی‌ها حفاظت می‌کند»، بیان کرد در این راستا برای دور مانده از فحشا و منکرات موجود در جامعه باید در ادای این فریضیه دینی کوشا باشیم.

حجت الاسلام رهبر یادآور شد: عمده ترین مشکلات موجود در جامعه ما به دلیل دوری از مسیر الهی و ارتباط برقرار نکردن با خدواند متعال است که با ادای فریضیه الهی به راحتی می‌توان بر تمام مشکلات فائق آمد.

captcha