تجهیز نمازخانه‌های مدارس مجری طرح ملی حفظ قرآن در ساوجبلاغ
کد خبر: 3564073
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵

تجهیز نمازخانه‌های مدارس مجری طرح ملی حفظ قرآن در ساوجبلاغ

گروه فرهنگی: همزمان با برگزاری دوره‌های طرح ملی حفظ قرآن کریم در شهرستان ساوجبلاغ، نمازخانه‌های دو مدرسه مجری این طرح توسط اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان البرز تجهیز شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی شفیع زاده، معاونت فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهار کرد: در راستاي اجرای طرح حفظ قرآن، نگاه مادی اداری و سازمانی وجود ندارد و این طرح با هدف عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص پرورش استعدادهای قرآنی کشور انجام می‌شود و درحقیقت نوعی معامله با خود قرآن است.
وی افزود: در طول برگزاری  پنج ساله این طرح در شهرستان ساوجبلاغ بیش از 7500 نفر قرآن‌آموز در کلاس‌های حفظ قرآن کریم شرکت کرده‌اند که این مهم در این شهرستان براساس تفاهمات صورت پذیرفته بین مجموعه ادارات شهرستان است .
اين مسئول بيان كرد: بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده در سال جاری، 3200 قرآن‌آموز در کلاس‌های حفظ قرآن کریم شهرستان ساوجبلاغ شرکت کردند  که 1500 نفر از قرآن‌آموزان از دانش‌آموزان و خانواده فرهنگیان هستند.
شفيع زاده گفت: در برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن کریم در مدارس، علاوه بر تشویق دانش‌آموزان، نگاهی نیز در جهت توسعه و آبادانی مدارس براساس نیات واقفین خیراندیش صورت گرفته است که امروز شاهد تجهیز نمودن نمازخانه اين مدارس بوديم.
وی يادآورشد: در اين راستا مدرسه جلال آل احمد و حضرت زینب (س) با فضایی بالغ بر 320 متر مربع از محل نیت خیرات و مبرات موقوفه واقف خیراندیش مرحوم حسن فداکار تجهيز شدند.
شفیع‌زاده در پایان ضمن دعوت مردم ولايت‌مدار به ترويج فرهنگ مشارکت در تحقق وقف‌های روز جامعه گفت: با سیاست‌گذاری سازمان اوقاف و امور خیریه در بحث وقف‌های مشارکتی، هریک از ما می‌توانیم به سهم خود در راه آبادانی و عمران کشور عزیزمان ایران، یک واقف باشیم .
captcha