برگزاری دوره آموزشی تربیت و تعالی اساتید بسیجی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور
کد خبر: 3566481
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
در مشهد در حال برگزاری است؛

برگزاری دوره آموزشی تربیت و تعالی اساتید بسیجی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور

گروه معارف: دوره آموزشی «تربیت و تعالی اساتید بسیجی» با حضور 400 استاد خواهر بسیجی از سراسر کشور، به منظور ارتقا سطح معرفتی، اخلاقی و بصیرتی، از امروز آغاز شده و به مدت 6 روز در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی کاظم بهرام رضوی، معاون آموزش و تربیت سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اظهار کرد: توجه به نقش پرچمداری و هدایتگری طلاب در جامعه، بی شک نقش موثر و کارآمدی در تربیت و رفتارسازی و ایجاد مطالبه در اقشار مختلف دارد، بر این اساس مرکز امور خواهران بسیج طلاب و روحانیون کشور با همکاری معاونت فرهنگی مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور، دوره «تربیت و تعالی اساتید بسیجی» را برگزار می‌کند.
وی با اشاره به اینکه در این دوره، 400 استاد خواهر از حوزه‌های علمیه با تحصیلات سطح 3 و بالاتر، به مدت 6 روز از امروز،‌ ششم تا 9 بهمن ماه در مشهد مقدس، شرکت می‌کنند، گفت: این دوره آموزشی با حضور و بهره‌مندی از اساتید اخلاق، با هدف ارتقا نقش‌آفرینی اجتماعی و روشنگری بهتر برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین رضوی، اعتلا و اشراف بسیجیان خواهر در عرصه مسائل روز و حفظ روحیه انقلابی در حوزه‌های علمیه را از دیگر اهداف برگزاری این دوره آموزشی عنوان کرد و افزود: افزایش توانایی و مهارت در امر پژوهش، تدریس، تبلیغ و پاسخ به شبهات از جمله اهداف برگزاری دوره «تربیت و تعالی اساتید بسیجی» است.
دبیر آموزشی دوره تربیت و تعالی اساتید بسیجی افزود: التزام به ولایت مطلقه فقیه، داشتن انگیزه کافی برای فعالیت در حوزه تبلیغ، تدریس و پژوهش، اشراف به مسائل روز و قدرت تحلیل مسائل سیاسی روز جامعه از مهمترین شرایط پذیرش افراد در این دوره است.
وی تصریح کرد: زیارت امام رضا(ع)، برگزاری جلسات معرفتی و کارگاه‌های رفع شبهات دینی از دیگر برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده برای این دوره است.
captcha