مرام دوست‌داران حجاب؛ من برتر نیستم
کد خبر: 3567306
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵

مرام دوست‌داران حجاب؛ من برتر نیستم

گروه جامعه: یکی از بندهای مرام نامه کمپین من حجاب را دوست دارم این است که ما محجبه‌ها در این کمپین خود را برتر از کسانی که عقیده متضادی با ما دارند و هنوز به ارزش و منزلت حجاب پی نبرده‌اند نمی‌دانیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بسیاری از ما در نمایشگاه‌های مختلف با کمپین «من حجاب را دوست دارم» و جمعیت زیادی که هر بار در غرفه تجمع کرده‌اند مواجه شده‌ایم اما شاید کمتر در جریان فعالیت‌های این کمپین مردمی باشیم.

مرام نامه کمپین من حجاب را دوست دارم؛ من برتر نیستم

فاطمه نمازی، عضو کمپین من حجاب را دوست دارم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به تشریح فعالیت‌های این کمپین پرداخت و گفت: این کمپین مردمی وابستگی به هیچ ارگان و سازمانی ندارد و از افرادی که دغدغه موضوع حجاب و عفاف را دارند تشکیل شده است.

وی اعضای این کمپین را علاوه بر افرادی که از کودکی در خانواده‌های مذهبی تربیت شدند و دغدغه حجاب را دارند افرادی معرفی کرد که با حضور در جلسات و نشست‌های این کمپین به موضوع حجاب علاقه مند شده و خود به یکی از اعضای آن تبدیل شده‌ا‌‌ند.

نمازی فعالیت‌های این کمپین را در دو قالب مجازی و میدانی توصیف کرد و گفت: در شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام و اینستاگرام از صفحات خاصی برخوردار هستیم. در صفحات مجازی از عکس‌های دختران محجبه‌ای که علاقه‌مند هستند با ما همراه باشند استفاده و زمینه تشویق آنان برای گستره فضای حجاب از خانه به جامعه را فراهم می‌کنیم تا به آنان یادآور شویم که حجاب محدودیت ایجاد نمی‌کند.

مرام نامه کمپین من حجاب را دوست دارم؛ من برتر نیستم

وی ادامه داد: این کار با استقرار یک آتلیه کوچک در فضای نمایشگاه‌ها صورت می‌گیرد، افراد علاقه‌مند با در دست داشتن لوگوی من حجاب را دوست دارم در تولید محتوای صفحات مجازی ما شریک و به تبلیغ این امر می‌پردازند.

وی به حضور در نمایشگاه‌ها به عنوان فعالیت میدانی کمپین اشاره و عنوان کرد: تلاش می‌کنیم با مهربانی کردن به جای امر و نهی و پرخاشگری و احترام به عقیده، افرادی که دغدغه حجاب ندارند را به کمپین دعوت کنیم و به اشتراک گذاری عقاید خود می‌پردازیم و زمینه تفکر و انتخاب را برای آنان مهیا می‌کنیم. چه بسا بسیاری از افرادی که اعتقادی به حجاب نداشتند با شرکت در این جلسات و بیان نظرات و در جریان گرفتن نظرات افراد با حجاب علاقه‌مند به مقوله حجاب شدند.

وی به یکی از بندهای مرام نامه کمپین من حجاب را دوست دارم اشاره و عنوان کرد: ما محجبه‌ها در این کمپین خود را برتر از کسانی که عقیده متضادی با ما دارند و هنوز به ارزش و منزلت حجاب پی نبرده‌اند نمی‌دانیم. همچنین اعضا تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند تا با صرف کمترین هزینه و بیشترین انرژی به فعالیت بپردازند و تأثیرگذار باشند.

نمازی با اشاره به یک دهه فعالیت کمپین من حجاب را دوست دارم گفت: در بسیاری از نمایشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنیم و با افرادی مواجه می‌شویم که هیچ گرایشی به موضوع حجاب ندارند اما با برخورد صمیمی و گرم اعضای کمپین نه تنها به موضوع حجاب باور و التزام پیدا کردند بلکه خود به یکی از اعضای فعال کمپین نیز تبدیل شدند.

مرام نامه کمپین من حجاب را دوست دارم؛ من برتر نیستم

نمازی اعضای کمپین را سرمایه گذاران این انجمن خواند و گفت: اعضای این کمپین هیچ گونه ادعای مالی ندارند و در مواردی خود نیز به نیروی مالی و کمکی نیز تبدیل می‌شوند. اعضای کمپین در سراسر کشورها فعال هستند و ما همکارانی از سایر کشورهای اسلامی و غیر اسلامی داریم که به تبلیغ مقوله حجاب می‌پردازند.


captcha