یادواره شهدای انقلاب و مدافعان حرم در کاشمر برگزار شد
کد خبر: 3570091
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۷

یادواره شهدای انقلاب و مدافعان حرم در کاشمر برگزار شد

گروه شهرستانها: یادواره شهدای انقلاب و مدافعان حرم با حضور جمعی از مسئولان و خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، شب گذشته، 15 بهمن در کاشمر برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، یادواره شهدای انقلاب و مدافعان حرم با حضور جمعی از مسئولان و خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، شب گذشته، 15 بهمن در کاشمر برگزار شد.
در این مراسم، حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، مدیر حوزه علمیه «حاج شیخ» کاشمر با بیان اینکه شهدای انقلاب مصداق «السابقون، السابقون» بودند، افزود: برخی افراد «السابقون» هستند و در صف اول نماز می‌نشینند اما تا پایان در صف اول باقی نمی‌مانند.
حجت‌الاسلام نیک‌بین با اشاره به اینکه شهدای مدافع حرم مصداق کسانی هستند که در صف اول برای همیشه می‌مانند، عنوان کرد: شاید به‌ ظاهر راه شهدا بسته باشد اما این افراد روزنه‌هایی باز می‌کنند و خود را به کاروان شهدا می‌رسانند.
وی با بیان اینکه شهدای حرم انتظار شهادت را می‌کشند، بیان کرد: بدون شک هر کجا که مبارزه با استکبار باشد ایران هم هست اما اگر شهدای مدافع حرم نمی‌بودند هر روز در ایران تعداد قابل توجهی شهید می‌شدند.
وی با اعلام اینکه عده‌ای در این کشور سال‌ها قبل و حتی اکنون معتقدند نباید به سوریه و عراق و لبنان کمک کرد، اما نمی‌دانند اگر این کمک‌ها نباشد هر روز در کشور شاهد تلفاتی خواهیم بود، گفت: شهدای انقلاب ویژگی‌های منحصر به فردی داشتند که قابل توجه است.
رئیس حوزه علمیه «حاج شیخ» کاشمر با اشاره به اینکه شهدای انقلاب زندگی‌های خود را طبق آنچه خداوند گفته بود ترسیم می‌کردند، بیان کرد: شهدا در برابر تمام مشکلات استقامت کردند و امروز به عزت رسیده‌اند.
ضرورت وقف در حوزه شهدا
در ادامه مراسم، حجت‌الاسلام علی‌ رضایی، مسئول دفتر امام‌جمعه کاشمر، با اشاره به وقف شهدا که ریشه در فرهنگ اهل‌بیت و انبیاء(ع) دارد، گفت: اهل‌بیت(ع) میراث شهادت را برای ما به یادگار گذاشته‌اند. 
وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم فرهنگ عاشورا، کربلا و اهل‌بیت(ع) ماندگار بماند باید در راستای وقف در این راستا بیشتر تلاش کرد، افزود: اگر قبول داریم که شهدای انقلاب اسلامی در مسیر اهل‌بیت حرکت کرده‌اند راهی جز وقف برای ماندگاری این راه در طولانی مدت نیست.
وی با اعلام اینکه اگر قرار است یادواره شهدا در راستای ماندگاری فرهنگ ایثار و شهدا در تاریخ کشور و دنیای بعد از ما باقی بماند می‌طلبد به فرهنگ وقف بیشتر توجه کنیم، به جهت دادن وقف‌ها به سمت شهدا تأکید کرد و گفت: کسانی که می‌خواهند در مسیر فرهنگ ایثار و شهادت وقفی داشته باشند می‌توانند به مسئولان مربوطه وقف شهدا مراجعه کنند.
مسئول دفتر امام‌ جمعه کاشمر، با بیان اینکه تاکنون در استان خراسان رضوی بیشترین خانواده شهدایی که در حوزه شهدا وقفی داشته‌اند مربوطه به کاشمر است، عنوان کرد: حتی اگر می‌خواهد کسی در حوزه بهداشت و درمان وقفی داشته باشد ایرادی ندارد فقط سند آن به نام شهید ثبت شود تا در تاریخ ماندگار باشد.
وی با اشاره به اینکه نگاه ما فقط به سمت خانواده شهدا نباید باشد، عنوان کرد: به‌رغم اینکه شهدا جان خود را وقف کردند تا امروز از نعمت امنیت استفاده کنیم اما ما برای شهدا چه کرده‌ایم.
رضایی ادامه داد: امیدوارم روزی برسد که برای برگزاری یادواره شهید، اردوی راهیان نور، تألیف کتاب و پژوهش در حوزه شهدا دست نیاز به‌ سوی ادارات دراز نکنیم.
یادآور می‌شود، در این مراسم یاد و خاطره شش شهید انقلاب و دو شهید مدافع حرم شهرستان کاشمر گرامی داشته شد. 
captcha