«فریاد آزادی: تنگستان» عرضه نشده است
کد خبر: 3585160
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

«فریاد آزادی: تنگستان» عرضه نشده است

گروه شبکه‌های اجتماعی: بازی فریاد آزادی: تنگستان؛ بازی کاملا بومی در سبک تیراندازی اول شخص بوده که بنا به اعلام اخبار مختلف مبنی بر اینکه در سال 95 منتشر می‌شود اما تا کنون عرضه نشده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بازی فریاد آزادی که از سال 89 روند تولید آن آغاز شده است و بنا به اعلام اخبار مختلف که قرار بود در تابستان سال 95 عرضه شد، متأسفانه با گذشت 14 روز از فروردین ماه سال 96 هنوز این بازی عرضه نشده است.

بازی فریاد آزادی: تنگستان به «رییسعلی دلواری» رهبر قیام مبارزان تنگستانی علیه نیروهای اشغالگر و متجاوز انگلیسی در اواخر قرن گذشته  اختصاص دارد. نظامیان انگلیسی در 17 مرداد 1294  شمسی و پیش  از جنگ جهانی اول بوشهر را اشغال کردند و پس از آن  با چندین ناو جنگی و صدها سرباز هندی و انگلیسی به منطقه تنگستان یورش بردند، مردم مبارز جنوب ایران طی دو قرن اخیر بارها با استعمارگران درگیر شده‌اند، اما قیام «رییسعلی دلواری» در خلال جنگ جهانی اول نقطه عطفی در مبارزات مردم جنوب به شمار می‌رود.

عیدنوروز///فریاد آزادی: تنگستان؛ پیشنهادی برای ایام نوروز

شخصیت رییسعلی در بازی رایانه‌ای فریاد آزادی به عنوان فرمانده بازی است و بازیکن به دلیل شخصیت مهم تاریخی که رییسعلی دارد، نمی‌تواند با او وارد بازی شود و تنها با خالو و خسرو که از یاران او هستند در مراحل مختلف بسته به داستان، بازی می‌کنند. شخصیت خالو فردی میان سال و با تجربه بوده و خسرو جوانی 25 ساله است که شخصیت پردازی آن بر گرفته از ذهنیت بازی‌ساز است.


عیدنوروز///فریاد آزادی: تنگستان؛ پیشنهادی برای ایام نوروز

طبق تصاویری که از این بازی منتشر شده می‌توان فهمید این بازی از گرافیک خوبی نسبت به بازی‌های ایرانی برخوردار است، اما نسبت به سطح اول دنیا چندان جالب نیست. گفته شده تمام لوکیشن‌های این بازی کاملا مانند شهر بوشهر طراحی شده است. سازنده‌ها تمام تلاش خود را بر این گذاشته‌اند که گیم پلی بازی برای بازی‌بازان ایرانی لذت‌بخش و باهیجان باشد که انصافا گیمپلی جذابی نیز دارد.

عیدنوروز///فریاد آزادی: تنگستان؛ پیشنهادی برای ایام نوروز

از ویژگی‌های این بازی می‌توان به مراحل و محیط‌های زیبا و متنوع، مکانیک‌های مدرن گیم پلی، گیم پلی در دو نوع اکشن و مخفی کاری، هوش مصنوعی قدرتمند کاراکترهای بازی، انیمیشن‌های متنوع با استفاده از سیستم موشن کپچر، صداگذاری زیبا در بازی و استفاده از دوبلرهای شناخته شده و موسیقی زیبا با استفاده از سازهای محلی بوشهر اشاره کرد.

عیدنوروز///فریاد آزادی: تنگستان؛ پیشنهادی برای ایام نوروز

این بازی برای گروه سنی بالای 12 سال طراحی شده و در قالب دو نوع اکشن و مخفی کاری به سبک FPS یا (تیراندازی اول شخص) و با موضوع سلحشوری و استکبار ستیزی مردم جنوب  و  مبارزه  اهالی تنگستان با مهاجمان انگلیسی  ساخته شده است.  بر اساس اعلام سازندگان بازی فریاد آزادی، هوش مصنوعی این گیم ایرانی منحصر به فرد بوده و در تولید انیمیشن بازی از سیستم(Motion Capture) موشن کپچر استفاده شده است.

همچنین صدا گذاری این بازی را دوبلورهای مطرح کشور به سرپرستی هومن خیاط انجام داده‌اند و موسیقی آن تلفیقی از موسیقی مدرن و محلی بوشهر است. 

بازی رایانه‌ای فریاد آزادی به نویسندگی احسان ابراهیم‌زاده، حمید برغانی کارگردان هنری و سام افشار مدیر فنی تولید در شرکت پردازش‌افزار پژواک ساخته شده است.

فضای بازی در قالب 10 مرحله طراحی شده و نکته قابل توجه در بازی فریاد آزادی بحث تاریخی و استفاده از تصاویر در مناطق مختلف جنوب مانند روستاها، نخلستان‌های بوشهر و سبک معماری جنوب ایران است. داستان و شخصیت بازی فریاد آزادی بر گرفته از کتاب های تاریخی موجود در دوره زمانی 1290 شمسی بوده و همچنین مجموعه تلویزیونی دلیران تنگستان در داستان پردازی بازی کمک خوبی برای طراحان بازی بود.
captcha