چراغ جشنواره «میثاق» در کاشمر روشن شد
کد خبر: 3593825
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳

چراغ جشنواره «میثاق» در کاشمر روشن شد

گروه شهرستان‌ها: ششمین جشنواره استانی تئاتر میثاق با حضور گروه‌های منتخب نمایشی و جمعی از مسئولان استانی شب گذشته در کاشمر آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ششمین جشنواره استانی تئاتر میثاق با حضور گروه‌های منتخب نمایشی و جمعی از مسئولان استانی شامگاه هفتم اردیبهشت‌ماه در کاشمر آغاز به کار کرد.
در این مراسم که در مزار شهدای بقعه متبرکه سید حمزه(ع) برگزار شد، جواد روشندل، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر گفت: ششمین جشنواره استانی تئاتر میثاق با حضور هفت نمایش برتر از شهرستان‌های استان به میزبانی کاشمر برگزار می‌شود.
روشندل با بیان اینکه این جشنواره حاصل تلاش همه اصحاب فرهنگ و هنر شهر کاشمر است، افزود: این جشنواره از هفتم تا چهاردهم اردیبهشت‌ماه در کاشمر برگزار می‌شود.
وی با اعلام اینکه آیین گشایش این جشنواره با تمسک به روح بلند شهیدان و مردان هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم است، اظهار کرد: هنرمندان این خطه با حضور در مزار شهدا بار دیگر با آرمانهای شهدا پیمان می‌بندند که همواره رهپوی مکتب و انقلاب و شهادت باشند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر در این مراسم با تقدیر از حضور همه هنرمندان و مسئولان گفت: سنگ بنای جشنواره میثاق که در این شهرستان بناشده است، در حقیقت به بیان ارزش‌های دینی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌پردازد و شروع جشنواره ششم نیز امروز به همین منظور از این مکان مقدس آغازشده است.
روشندل با بیان اینکه هنرمندان باید هنر خویش را در جهت تعالی ارزش‌های اسلامی و انسانی به کار گیرند، به نقش و جایگاه هنر در جامعه اشاره کرد و گفت: هنرمندان همواره نقش مهم و تأثیرگذاری در تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های دینی و انقلابی ایفا کرده‌اند اما کمتر موردتوجه قرار گرفته‌اند؛ لذا امیدواریم جشنواره میثاقی که به همت هنرمندان کاشمری پایه‌ریزی شده و امروز به ایستگاه ششم رسیده است بتواند در معرفی جایگاه هنر و توانمندی هنرمندان نقش خودش را به نمایش بگذارد.
هنرمندان شهرستان و گروه‌های منتخب نمایشی از شهرستان‌های  خراسان رضوی در مزار شهدای مدفون‌شده در جوار آستان مقدس امامزاده سید حمزه(ع) حضور یافته وپس از قرائت زیارت‌نامه و نثار شاخه‌های گل به مقام شامخ آنان ادای احترام کردند.
captcha