غربت اعضای خانواده؛ دستاورد فضای مجازی
کد خبر: 3602439
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴

غربت اعضای خانواده؛ دستاورد فضای مجازی

گروه اجتماعی: کارشناس و واعظ دینی درباره آثار فضای مجازی گفت: غربت اعضای خانواده، دستاورد سوءاستفاده از فضای مجازی است، به‌گونه‌ای که اعضای خانواده در کنار یکدیگر صرفاً زنده هستند.‌

حجت‌الاسلام سید مهدی واعظ موسوی، کارشناس و واعظ دینی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: چند سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، موضوع ویدئو و فیلم‌های خارجی موضوع داغ جامعه بود که با تلاش فراوان در حوزه اقدامات سلبی باز هم این تکنولوژی در جامعه رواج پیدا کرد.
وی افزود: بعد از موضوع ویدئو و ماهواره که با وجود اقدامات سلبی زیاد، در جامعه رواج پیدا کرد، ما باید برای مدیریت فضای مجازی به سراغ کارهای ایجابی برویم و صرفاً به پارازیت فرستادن و فیلترکردن کانال‌های مختلف بسنده نکنیم.
این کارشناس دینی با اشاره به اینکه در قرآن از اطاعت نکردن حضرت آدم(ع) مطلبی عنوان شده است، ابراز کرد: از همین رو ما که فرزندان این بزرگوار هستیم، اطاعت کردن برایمان کمی دشوار و تصور اینکه روزی را بدون گناه سپری کنیم، غیر قابل تصور است.
نیازمند اقدامات ایجابی در حوزه فضای مجازی هستیم
حجت‌الاسلام واعظ موسوی با بیان اینکه بنا به گفته شهید مطهری ترس عامل بازدارنده است نه مربی، عنوان کرد: اما در شرایط امروز جامعه ما نیازمند مربی هستیم، تا به اقشار مختلف جامعه آموزش دهد که به دور ازگناه، بتوانند از این فضا استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فضای مجازی آسیب‌های بسیاری برای اعضای خانواده داشته است، عنوان کرد: با برنامه‌های موثر در حوزه تعلیم و تربیت می‌توان در بلندمدت نتایج خوبی برای کاهش آسیب‌های فضای مجازی گرفت.
وی با بیان اینکه کار ایجابی دشواری‌های دارد، اظهار کرد: سختی اقدامات ایجابی به حدی است که همه پیامبران با انجام کارهای ایجابی سعی در هدایت انسانها داشتند، اما در حد بسیار کمی موفق بودند.
حجت الاسلام واعظ موسوی با اشاره به اینکه خیانت زوجین، دور شدن افراد خانواده از یکدیگر از جمله آسیب‌های فضای مجازی در نهاد خانواده است، عنوان کرد: در حال حاضر متأسفانه اعضای خانواده در کنار یکدیگر فقط زنده هستند و عملاً با یکدیگر زندگی نمی‌کنند و هرکس در غربت خود به سر می‌برند که اینها همه نتیجه گذراندن زمان زیادی در فضای مجازی است.
این کارشناس دینی گفت: باید راهکارهایی در حوزه خود کنترلی به همه اقشار جامعه بیاموزیم تا در فضای مجازی بتوانند رفتار صحیحی را از خود نشان دهند.
captcha