اسامی نفرات برتر مرحله شهرستانی مسابقات قرآن قوه قضائیه اعلام شد
کد خبر: 3616754
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
در تهران؛

اسامی نفرات برتر مرحله شهرستانی مسابقات قرآن قوه قضائیه اعلام شد

گروه مسابقات: از سوی امور قرآنی معاونت فرهنگی دادگستری استان تهران، اسامی نفرات برتر و راه‌یافته به مرحله استانی مسابقات قرآن کریم قوه قضائیه در سطح شهرستان تهران اعلام شد.

اسامی نفرات برتر مرحله شهرستانی مسابقات قرآن قوه قضائیه اعلام شد

مهدی داوودی‌نسب، مسئول امور قرآن معاونت فرهنگی دادگستری استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اعلام اسامی نفرات برتر و راه‌یافته به مرحله استانی مسابقات قرآن قوه قضائیه خبر داد و گفت: مرحله شهرستانی مسابقات در سطح استان تهران روز ۱۴ تیرماه با حضور حدود 80 نفر از کارکنان دادگستری و خانواده ایشان در محل ساختمان شماره ۳ قوه قضائیه واقع در شمال غرب میدان قدوسی تهران، کوچه شاهرود برگزار شد.

مسئول امور قرآن معاونت فرهنگی دادگستری استان تهران با بیان اینکه امسال رشته اذان نیز (البته تنها ویژه آقایان) به سایر رشته‌های این مسابقات اضافه شده است، ادامه داد: این مسابقات قرآنی در رشته‌های مختلف قرآنی از جمله حفظ، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، مفاهیم، حفظ موضوعی قرآن کریم و اذان (ویژه آقایان) برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به اسامی نفرات برتر این مرحله از مسابقات، ادامه داد: پس از پایان مسابقات و نیز با اعلام نظر داوران، در رشته حفظ پنج جزء بخش بانوان سیده زینب صادقی و حمیده خزان به ترتیب رتبه‌های اول و دوم این مسابقات را کسب کرده و راهی مرحله استانی این رقابت‌ها شدند. همچنین، در رشته حفط 10 جزء بانوان نیز فاطمه ابراهیمی و لیلا عسگری با کسب رتبه‌های اول و دم مسابقات راهی مرحله استانی شدند.

مسئول امور قرآن معاونت فرهنگی دادگستری استان تهران در ادامه افزود: همچنین، در رشته حفظ 15 جزء بانوان نیز زهرا جعفری با کسب رتبه برتر به عنوان تنها نفر برتر و نماینده این رشته در مرحله استانی معرفی شد. در رشته قرائت تحقیق بانوان نیز زهرا غلامی، اعظم تاجری و شیوا رضایی توانستند علیرغم کسب رتبه‌های اول تا سوم به مرحله بعدی مسابقات راه پیدا کنند.

داوودی‌نسب در ادامه تصریح کرد: همچنین، در رشته قرائت ترتیل بانوان نیز فرشته سلطان‌آبادی به عنوان نفر اول، فرحناز شکری و فاطمه قیصری مشترکا به عنوان نفرات دوم و روشنک مقدم نیز به عنوان رتبه مسابقات راهی مرحله استانی مسابقات قرآن قوه قضائیه در تهران شدند.

مسئول امور قرآن معاونت فرهنگی دادگستری استان تهران در ادامه بیان کرد: همچنین، در بخش آقایان و در رشته حفظ 10 جزء فرزندان، محمدحسین پیرعباسی توانست به عنوان رتبه برتر در این رشته راهی مرحله استانی شود و در رشته حفظ 20 جزء فرزندان نیز محمدهادی اسلامی به عنوان نفر برتر راهی مرحله بعد شد.

وی در ادامه با اشاره به نفرات برتر رشته تحقیق آقایان نیز افزود: مهرداد شیرزاد، صلاح‌الدین علیپور و رضا سامی توانستند به ترتیب با کسب رتبه‌های برتر اول و دوم به مرحله استانی مسابقات قرآن قوه قضائیه در سطح استان تهران راه پیدا کنند.

مسئول امور قرآن معاونت فرهنگی دادگستری استان تهران در ادامه تصریح کرد: همچنین، در رشته اذان این دوره از مسابقات که برای اولین بار در مسابقات قرآن قوه قضائیه اجرا می‌شود نیز به ترتیب جاوید صلاحی، نبی‌الله سلطان‌شاه و جواد پیرهادی توانستند با کسب رتبه‌های اول تا سوم در این رشته به مرحله استانی راه پیدا کنند.

داوودی‌نسب در ادامه سخنان خود در این زمینه با اشاره به نفرات برتر رشته ترتیل آقایان نیز اظهار کرد: در این رشته نیز حامد اشرفی، غلامرضا سرگل زایی و محمد زالی به ترتیب با کسب رتبه‌های اول تا سوم توانستند به مرحله استانی مسابقات راه پیدا کنند.

مسئول امور قرآن معاونت فرهنگی دادگستری استان تهران در ادامه افزود: در رابطه با رشته مفاهیم و حفظ موضوعی این دوره از مسابقات نیز با توجه به اینکه در حال حاضر در حال بررسی آزمون أخذ شده از شرکت کنندگان هستیم و هنوز برگه‌های امتحانی تصحیحی نشده است، نتایج آزمون پس از بررسی نهایی، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

داوودی‌نسب با بیان اینکه شرکت‌کنندگان در سایر شهرستان‌های استان تهران جهت اطلاع از نتایج برگزاری مسابقات باید به رابطان فرهنگی و ادارات دادگستری شهرستا‌ن‌های محل آزمون مراجعه کنند، تصریح کرد: مسابقات قرآنی قوه قضائیه امسال نیز ویژه همکاران، فرزندان و همسر فرزندان ایشان، سربازان وظیفه در دادگستری و بازنشستگان قوه قضائیه، همچنین، کارمندان شورای حل اختلاف در سطح کل کشور و استان‌های مختلف برگزار می‌شود.

مسئول امور قرآن معاونت فرهنگی دادگستری استان تهران در پایان تصریح کرد: مرحله استانی مسابقات قرآن کریم قوه قضائیه در سطح استان تهران نیز طی روز ۱۵ مردادماه سال جاری با حضور راه‌یافتگان به مرحله استانی برگزار خواهد شد که مکان برگزاری این مسابقات نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

یادآور می‌شود، مسابقات قرآن کریم قوه قضائیه طی هر سال با شرکت تعداد زیادی از کارکنان و خانواده‌های ایشان در چهار مرحله شهرستانی، استانی، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود.

captcha