کمبود نمازخانه در مدارس فردیس
کد خبر: 3627720
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳

کمبود نمازخانه در مدارس فردیس

گروه معارف: رئیس ستاد اقامه نماز البرز بر ترویج فرهنگ نماز و ترغیب دانش‌آموزان به این مهم تاکید کرد و گفت: در حال حاضر مدارس شهرستان فردیس از کمبود نمازخانه رنج می‌برند.

حجت‌الاسلام سید اکبر موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز البرز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، با اشاره به کمبود نمازخانه در مدارس شهرستان فردیس، اظهارکرد: هشت مدرسه در شهرستان فردیس فاقد نمازخانه هستند که می‌توان از ظرفیت شهرک صنعتی سیمین دشت برای احداث نمازخانه استفاده کرد.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری اجلاس شهرستانی قبل از اجلاس استانی نماز،  عنوان کرد: برگزاری یک اجلاس شهرستانی با حضور مدیران و مسئولان شهرستانی می‌تواند تأثیر به سزایی در ترویج فرهنگ نماز و نمازخوانی در سطح این شهرستان داشته باشد.
این مسئول به احیای نماز صبح در مساجد و ارتقا پتانسیل کتابخانه‌ها اشاره کرد و افزود: دستگاه‌ها وادارات فرهنگی باید با حمایت و هدایت موجب توانمندی بیشتر مساجد شوند.
موسوی برگزاری مسابقه سراسری کتاب‌خوانی با موضوع نماز را یکی از راهکارهای نهادینه کردن فرهنگ نماز در نوجوانان و جوانان اعلام کرد و گفت: برای ترغیب نوجوانان و جوانان به ‌سوی نماز لازم است فعالیت‌های جدید و هنری در سطح شهر انجام شود.
وی یکی دیگر از راهکارهای ترویج فرهنگ نماز در سطح فردیس را آموزش نماز در ندامتگاه شهید کچویی اعلام کرد و افزود: اکنون‌که فرهنگ قرآن در زندان‌ها به‌خوبی شکل‌گرفته است، می‌توان با ترویج فرهنگ نماز در زندان‌ها می‌توان این فرهنگ را نهادینه کرد.
captcha