روایتی از مقاومت زنان در ایام جنگ در «بی‌آنکه بدانیم بر عمق برف افزوده شد»
کد خبر: 3640802
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲

روایتی از مقاومت زنان در ایام جنگ در «بی‌آنکه بدانیم بر عمق برف افزوده شد»

گروه شهرستان‌ها: معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر گفت: نمایش «بی‌آنکه بدانیم بر عمق برف افزوده شد» در واقع روایتی از مقاومت و ایثار زنان در دهه 60 است که تا 23 شهریورماه در کاشمر برای عموم اجرا خواهد شد.

محمد ناصری، معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با بیان اینکه از به روی صحنه رفتن نمایش «بی‌آنکه بدانیم بر عمق برف افزوده شد»، در این شهر خبر داد و افزود: کارگردان این نمایش را عباس دانش‌دوست بر عهده دارد.
وی با اعلام اینکه این نمایش، منتخب جشنواره تئاتر میثاق بوده که به بیست و هفتمین جشنواره استانی تئاتر رضوان راه یافته است، بیان کرد: بازیگران این نمایش را خانم‌ها ریحانه دلیری و عاطفه عباس زاده بر عهده دارند.
وی با اشاره به اینکه این نمایش تا 23 شهریورماه در مجتمع آمفی تئاتر سرو کاشمر به روی صحنه خواهد بود، گفت: نمایش «بی‌آنکه بدانیم بر عمق برف افزوده شد» در این مدت در ساعت 20 برای عموم اجرا خواهد شد.
ناصری همچنین از راهیابی این نمایش به جشنواره استانی رضوان که 24 شهریورماه در مشهد برگزار می شود خبر داد و اظهار کرد: جشنواره استانی تئاتر رضوان جز جشنواره‌هایی است که برگزیده‌گان آن مستقیم به جشنواره فجر راه پیدا خواهند کرد.
وی با اعلام اینکه این نمایش در جشنواره میثاق که اردیبهشت ماه در کاشمر برگزار شد توانست رتبه اول و دوم بازیگری زن و کارگردانی دوم را از آن خود کند، اظهار کرد: «نمایش بی آنکه بدانیم بر عمق برف افزوده شد» توانسته به جشنواره استانی رضوان و بچه های مسجد کشوری راه پیدا کند.
معاون هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر تاثیرگذاری بانوان در جامعه و در زمان دفاع مقدس را موضوع نمایش دانست و عنوان کرد: در این نمایش خانم دلیری نقش هدی و خانم عباس زاده نقش لاله را بازی می‌کنند.
وی با بیان اینکه این نمایش روایت زندگی دو زن به نام‌های لاله و هدی هست که برشی از زندگی آنان در دهه 60 و در زمان جنگ را نشان داده است، گفت: این نمایش به برخی از مشکلات بانوان در آن زمان و مقاومت و ایستادگی آنان می‌پردازد.
captcha