آمادگی «ستاد معین آموزشی» در همدان جهت کمک به زلزله‌زدگان
کد خبر: 3667813
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳

آمادگی «ستاد معین آموزشی» در همدان جهت کمک به زلزله‌زدگان

گروه اجتماعی: رئیس مجمع استانی سمن های همدان عنوان کرد: این مجموعه با تشکیل «ستاد معین آموزشی» در استان آمادگی لازم جهت رسیدگی به امور آموزشی دانش آموزان کرمانشاه را دارد.

به گزاش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، سید مصطفی موسوی، رئیس مجمع استانی سمن‌های همدان، سه شنبه، 7 آذر ماه در جلسه هماهنگی پویش مردمی «همسایه خانه تو خانه ماست» اظهار کرد: ما همواره در سازمان مردم نهاد به اهمیت و ضرورت تعامل بین سازمان مردم نهاد، رسانه-ها و سایر دستگاه¬های اجرایی تاکید داشته ایم.
وی افزود: اگر تعامل خوب بین سمن‌ها و نهاد‌های مردمی و دستگاه¬ها انجام شود کار¬های خوبی انجام خواهد گرفت این مجموعه همزمان با زلزله غرب کشور چند موضوع مهم در دستور کاری خود داشت.
موسوی اضافه کرد: این مجموعه با استقرار سه پایگاه در سه محل آرامگاه بوعلی، خانه جوان و میدان دانشگاها اقدام به جمع اوری کمک‌های مردمی به صورت نقدی و غیر نقدی برای زلزله زدگان غرب کشور نمود که پس از جمع اوری از طریق هلال احمر به مناطق مذکور ارسال شد.
رئیس مجمع استانی سمن‌های همدان ادامه داد: تشکیل پنج کمیته بانوان، کودکان و نوجوانان، مشاوره، بازتوانی روحی و آواربرداری اعم از سمن های فعال و مجرب در این حوزه از دیگر اقدامات این مجموعه بوده است.
وی گفت: کمیته کودکان و نوجوانان با برگزاری کارگاه‌ها و کلاس های آموزشی گامی در جهت کمک به زلزله زدگان کرمانشاه برداشت، گفتنی است سایر کمیته‌ها نیز به زودی در آن مناطق به مسئولیت خود خواهند پرداخت.
موسوی عنوان کرد: بازدید سمن های استان، از کرمانشاه نشان داد که استرس دانش آموزان نسبت به عقب ماندن از مباحث درسی در آنها به خوبی قابل  احساس است که در این راستا «ستاد معین آموزشی» با همکاری دانشگاه بوعلی سینا و دانشگاه آزاد اسلامی در جهت رسیدگی به امور آموزشی این دانش آموزان در استان تشکیل شد.
وی یادآور شد: سازمان های مردم نهاد استان آمادگی لازم جهت همکاری با کمپین مردمی برای کمک به زلزله زدگان غرب کشور را دارد تا این همکاری ها به صورت هماهنگ همسو با یکدیگر انجام پذیرد و دستگاه های مختلف در کنار هم برای برداشتن گام های موثری تلاش کنند.

ورود جدی رسانه در جهت هدایت افکار عمومی و افزایش اعتماد اجتماعی

 محمد رضا عارف مدیر خانه مطبوعات استان همدان نیز در این نشست هم اندیشی اظهار کرد: تا به امروز دستگاه‌های اجرایی در حوزه کمک به زلزله زدگان غرب کشور به تکالیف خود عمل نموده اند.
وی افزود: با وجود زحمات فراوان دستگاه‌ها و نهاد‌های ذیربط در مناطق زلزله زده دور از انصاف است که فضا را آلوده به برخی شایعات و کم کاری متولیان امر کرد.
عارف با بیان اینکه متأسفانه اعتماد اجتماعی اندکی پایین آمده است اضافه کرد: افکار عمومی باید به سمتی هدایت شود که اعتماد اولیه مردم را بازگردانده شود چرا که توزیع ناعادلانه کمک‌های مردمی گاه بدون قصد و غرض، اندکی مشکل ساز شده بود.
محمد رضا عارف مدیر خانه مطبوعات استان با بیان اینکه رسانه‌ها باید شفاف عمل کنند ادامه داد: اهالی رسانه همچون گذشته به صورت جدی یار و مددکار مجموعه‌های قدیمی تر استان هستند و بخش‌هایی که مرتبط با رسانه و اطلاع رسانی و انعکاس اخبار جهت تغییر افکار عموم باشد بی شک ورود جدی خواهند داشت.
 




captcha